۱۸ رشته قنات در شهرستان بشرویه احیا و مرمت شد

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه از احیا و مرمت ۱۸ رشته قنات در این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲۱ هزار و ۱۷۹ میلیون ریال با هدف کمک به توسعه و آبادانی روستاها طی سه ماه اخیر خبر داد.

«حسین سرچاهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: در شهرستان بشرویه 192 رشته قنات وجود دارد که قنات فتح آباد این شهرستان قدیمی ترین قنات است و قدمت آن به دوره سامانیان بر می گردد.

 

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه در خصوص بحث احیا و مرمت قنوات گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 18 رشته قنات در این شهرستان با اعتباری بالغ بر 21 هزار و 179 میلیون ریال با هدف کمک به توسعه و آبادانی روستاها احیا و مرمت شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: احیا و مرمت قنوات می تواند به اشتغال زایی و افزایش تولیدات کشاورزی و دامداری بسیار کمک کند و در این راستا جهاد کشاورزی بشرویه بحث احیا و مرمت 6 رشته قنات دیگر تا پایان سال جاری را در دستور کار خود قرار داده است.

 

سرچاهی به مزایای احیا و مرمت قنوات اشاره کرد و افزود: احیا و مرمت قنوات باعث افزایش ذخایر منابع آبی، حفظ اشتغال موجود، حفاظت منابع آب و خاک، افزایش سطح زیرکشت و افزایش درآمد کشاورزان می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه احیا و مرمت قنوات این شهرستان گفت: مقنیان این شهرستان پیر شده اند و نیروهای جوان کمی به سراغ این کار می آیند و این مشکل مهم ترین مانع بر سر راه احیا و مرمت قنوات این شهرستان است.

 

وی در پایان اظهار کرد: کشاورزان و مالکان به دلیل بالا بودن هزینه ها رغبتی برای احیا و مرمت قنوات ندارند و متاسفانه به دلیل بروز سیلاب ها در این شهرستان تعدادی از قنوات در معرض تخریب قرار گرفتند.

کد خبر 1071567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha