روز شمار بهره برداری از مدرسه خیّرساز دالنجان کردیه به حرکت در آمد

مدیر آموزش و پرورش فاروج گفت: مدرسه خیّرساز دالنجان کردیه که در حال حاضر در حال نصب انشعابات آن هستیم، ۲۴ تیرماه به بهره برداری می رسد.

«خلیل ذوقی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: مدرسه دو کلاسه دالنجان کردیه، سوم مردادماه سال 98 کلنگ زنی شد که به جز حصار کشی و محوطه سازی آن که با اداره نوسازی مدارس و نصب انشعابات با آموزش و پرورش است، سایر هزینه ها از سوی یک خیّر تامین شده است.

 

مدیر آموزش و پرورش فاروج افزود: خیّر مدرسه سازی به یادبود پدر مرحومش، ساخت مدرسه روستای دالنجان کردیه را فقط با این خواسته که کاشی سردرب مدرسه به نام پدرش باشد، آغاز کرد.

 

روستای دالنجان کردیه از سال 91 کانون توجه شمار زیادی از خیران خارج از استان به خاطر شمار زیاد محرومیت هایش قرار گرفت، 80 خانوار محروم این روستا که 40 خانوار آن از خدمات کمیته امداد روزگار می گذرانند، سال ها با توجه به قرار داشتن واحدهای مسکونی در شیبی تند با مشکلات زیادی زندگی می گذراندند که به همت خیران با ایجاد شهرک جدید و ساخت واحدهایی برای 40 خانوار مددجو، روستا به نقطه ای بهتر انتقال یافت و سال 96 بود که 40 واحد مسکونی مددجویان به بهره برداری رسید و از آن سال به بعد گام های دیگری برای آبادانی روستا و انتقال 40 خانوار دیگر ادامه یافت.

 

روستای دالنجان كردیه از توابع بخش مركزی شهرستان فاروج در 15 كیلومتری مركز این شهرستان واقع است.

 

کد خبر 1073434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha