بی تدبیری ها در حوزه واردات بلای جان شرکت چوب و کاغذ مازندران/فرزندآوری نیاز کشور است

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: شرکت چوب و کاغذ مازندران با سخت‌ترین شرایط تحریم توانسته در تولید محصول استراتیژیک کشور (کاغذ) موفق عمل نماید اما آقایان برای چاپ کتب دانش آموزان کاغذ را از خارج وارد می‌کنند که این بی‌تدبیری ها آسیب زاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌حجت السالام والمسلمین«محمد باقر محمدی لایینی» امروز(۱۸تیر) در خطبه های نمازجمعه این هفته مرکز مازندران بیان کرد: همه شما خوبان را در این شرایط مهم منطقه‌ای و اجتماعی به رعایت یک دستورالعمل و پروتکل که رعایتش برای دنیا و آخرت و همه حوزه‌ها مفید است یعنی به تقوا سفارش می‌کنم.

 

خطیب جمعه ساری افزود: تقوا بهترین میراث از بزرگانی همچون امام جواد (ع) و جوان است، در میان همه امامان این جوانترین امام ملقب به (تقی) شده است، چرا که باتقوا و پرهیزکار بود، این نشان از ضرورت تقوا برای نسل جوان دارد، چرا که جوانان به‌علت قوی بودن قدرت غرائض و شهوات در معرض آسیب‌ها هستند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: در فرازی از خطبه نماز جمعه گذشته از قول حضرت علی (ع) که اولین خطبه بود، در خصوص تغییر و دگرگونی دنیا مطالبی بیان شد، اینکه دنیا یکدست نیست، گاهی فقر، غنا، راحتی، سختی، دلخوشی، شادی و گاهی غم و غصه دارد و همه از طبیعت دنیا و درون دنیا است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با تاکید بر اینکه مهم زندگی بعد از دنیا است، ادامه داد: امام علی (ع) چهار ویژگی را برای زندگی بعد از دنیا بیان کرد که شامل؛ این دنیا به مرگ وصل می‌شود عاقبت همه در دنیا مردن است، وحشت روز قیامت و مطلع، یا همان خوف آخرت، وحشت سهمگین قیامت، قرار گرفتن در محضر خدا،محکمه الهی و پیشگاهی داوری آگاه که توصیه و پارتی در او کارگر نیست و برای خطاکاران خوف آور است و چهارم اینکه هر کسی هر آنچه انجام داده جزای همان را می بیند گلایه و شکایت از خود انسان است نه از کسی دیگری!

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به آیه ۳۱ سوره نجم، گفت: حضرت علی (ع) با قرائت این آیه، بیان کردند: خداوند به کسانی که کار بد کردند جزا و به آن‌هایی که کار خوب کردند پاداش خوب می‌دهد، این داستان پرماجرای آخرت بود که حضرت با استشهاد به قرآن بیان کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تقوا پیش زمینه‌هایی می‌خواهد از جمله اینکه بدانیم خدا ما را می بیند و در محضر خدا نباید کار بد انجام بدهیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، عنوان کرد: روز یکشنبه سالروز شهادت امام جواد (ع) است، در حدیثی از این حضرت آمده؛ (بدان تو از چشم خدا دور نیستی، هر کجا که باشی در مقابل چشم دانش و علم خدا هستی، پس خوب دقت کن چگونه عمل می‌کنی)،که باید به آن توجه کنیم‌.

 

خطیب جمعه ساری اعلام کرد: امام جواد (ع) دهم رجب ۱۹۵ ه. ق، در آخر ذی العقده ۲۲۰ ه ‌ق در سن ۲۵ سالگی با زهری که همسرش به او خورانده به شهادت رسیدند، دوران امامت حضرت ۱۷ سال بود و با دو خلیفه مامون و معتصم عباسی هم دوره بود، شهادت این امام بزرگوار از نظر سال شمسی در یازدهم مرداد ۲۱۴ شمسی در اوج گرما بوده است، ایشان هم گرمای تابستان و هم زهر و شدت مسمومیت تحمل کرد و همسرش حاضر نشد به او آب بدهد با لب تشنه به شهادت رسید.

 

این مسئول تاکید کرد: در رسانه‌های ملی و فضای مجازی متناسب با شرایط باید انجام وظیفه خودمان را در سالروز شهادت این امام بزرگوار داشته باشیم، همچنین روز یکشنبه بیستم تیر ماه جاری  به‌عنوان روز جمعیت هم نامگذاری شده است، دوشنبه اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه الزهرا (س) به‌عنوان روز ازدواج نامیده شده است، امروز در جامعه ما در هر دو مورد افق مناسبی نداریم چرا که به سمت پیر شدن جمعیت و افزایش سن ازدواج در حال حرکت هستیم.

 

وی اذعان کرد: برای ازدواج آمال و آرزوها و توقعات را کم کنند و از نقطه صفر شروع کنند، البته خواسته‌های معقولی دارند که باید حل شده و بعد از ازدواج دچار مشکل نشوند و همچنین بعد از ازدواج تا یک مدت به سمت فرزندآوری نمی‌روند و بعدش با مشکل ناباروری مواجه می‌شوند و یا به یک الی دو فرزند قناعت می‌کنند که زنگ خطر بوده و نادرست است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی، دشمنان ما ترویج بی‌بندوباری در حوزه عفاف و حجاب را در دستور کار قرار دادند و ما در این زمینه ساده‌اندیش هستیم، افزود: روز دوشنبه همچنین به واسطه حادثه اعتراض حماسی به کشف حجاب روز حجاب و عفاف نامیده شده است، نقش عفاف و حجاب در امنیت روانی و پایداری امنیت اجتماعی بسیار مهم است، امروز در حوزه جرم و جرم‌شناسی بخشی از طلاق‌ها، قتل‌ها، مشاجرات و پرونده‌سازی‌ها معلول رعایت نکردن مسئله حجاب و عفاف و حریم محرم و نامحرم است که باید جدی گرفته شود.

 

خطیب جمعه ساری گفت: امام راحل فرمودند ما با ترقی زنان مخالف نیستیم با فحشا و کارهای غلط مخالف هستیم، حضور بانوان با حفظ شان یک بانوی مسلمان و بهره‌مندی از حقوق شهروندی مانعی ندارد.

 

این مسئول با اشاره به مشکل قطعی برق و خاموشی طی روزهای اخیر، تاکید کرد: از مسئولان خواهش می‌کنیم مشکلات مردم را جدی بگیرند، در کنار زحمت فکر کنید و تصمیم‌گیری‌ها را با تدبیر بیشتری انجام بدهید، در حوزه تولید برق وقتی برنامه ریزی نباشد به کمبود و بحران برمی‌خوریم، در حوزه مسکن هم شاهد مشکلاتی هستیم.

 

وی با اشاره به حوزه دام و نهاده‌های دامی، خاطرنشان کرد: فعالان این حوزه می‌گویند قیمت کاه و یونجه از سال گذشته تا کنون بیش از سه برابر شده است، برای دامداران به صرفه نیست، میلیون ها تن منابع وجود دارد ولی هم در ترخیص در داخل مشکل وجود دارد هم بخشی صادر می شود ولی دامدار ما اینجا در این گرانی وحشتناک دستش کوتاه است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی عنوان کرد: در همین کارخانه صنایع چوب و کاغذ که کم‌نظیر است، متاسفانه مشکلات زیادی وجود دارد، سازمان جنگل‌ها ۳۰۰ هزار متر مکعب چوب یا معادل پول به کارخانه بدهکار است، چوب هم دارد ولی حاضر نیست بدهی خود را پرداخت کند تا کارخانه سرپا شود، زورگویی از این روشن‌تر دیگر نداریم، این شرکت با سخت‌ترین شرایط تحریم توانسته در تولید محصول استراتیژیک کشور (کاغذ) موفق عمل نماید آموزش و پرورش در سال ده‌ها میلیون کتاب باید چاپ کند ولی کاغذ این کارخانه در انبارها در حال خاک خوردن است و آقایان کاغذ را از خارج وارد می‌کنند که این بی‌تدبیری ها مشکل ایجاد می‌کند.

 

خطیب جمعه ساری در پایان اذعان کرد:‌در بندرآباد کارخانجاتی با این فلفسه که مواد را از کشورهای همسایه بیاورند و تولیدات را صادر کنند تاسیس شده، اما اجازه‌اش صادر نشده و کارخانجات در حال تعطیل شدن است اگر اینطور بود چرا آنجا تاسیس شد، در حوزه چوب قاچاقچیان در حال قتل عام کردن این جنگل‌های چند میلیون سال هیرکانی هستند، حیف است مسئولان فکر کنند گره‌ها را باز کنند داخل میدان بیایند، دوباره کرونا اوج گرفت فاصله‌ها و ماسک زدن را رعایت کنید.

کد خبر 1074122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha