نظارت دامپزشکی لرستان بر کشتار دام در روز عید قربان/ کشتار غیر مجاز دام در حاشیه شهر ها ممنوع است

زبردست از ممنوعیت کشتار دام در حاشیه شهرها طی روز عید سعید قربان خبرداد و گفت: کشتار دام قربانی درکشتارگاه های استان به صورت رایگان انجام می شود.

« مصطفی زبردست» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با توجه به شروع پیک پنجم بیماری کرونا در استان لرستان، اظهارداشت: هم اکنون بخشی از شهرستان های استان لرستان در ضعیت قرمز ناشی از پیک پنجم کرونا قرار دارد.

 

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان افزود: از طرفی بسیاری از بیماری هایی که سلامت انسان را تهدید می کند منشاء حیوانی و دامی دارند به این دلیل تلاش می شود با همکاری اصحاب رسانه موارد ناشی از کشتار دام در حاشیه شهرها را به حداقل برسانیم.

 

وی با اشاره به در پیش رو بودن عید سعید قربان طی 30 تیر ماه جاری، افزود: با توجه به اینکه کشتار دام در حاشیه شهرها مشکلاتی را برای سلامت مردم به وجود می آرد.

 

زبر دست ادامه داد: کشتار غیر مجاز دام در حاشیه شهر ها علاوه برهم زدن مبلمان شهری، آلودگی های زیست محیطی، وارد کردن خسارت به صنایع دامی مثل کشتارگاه ها و میادین دامی می تواند منشاء  اشاعه بیماری های مشترک بین انسان و دام نظیر تب مالت و تب خونریزی کننده تب کریمه و کنگو باشد.

 

وی افزود: از هم استانی های عزیز درخواست می شود برای حفظ سلامت خود و خانواده های خود از کشتار دام در حاشیه شهرها جدا خود داری کنند.

 

زبر دست بیان کرد: کشتار دام های قربانی خود را در کشتارگاه ها که هم ناظر شرعی و هم ناظر بهداشتی مستقر است انجام دهند.

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان افزود: با مدیران کشتارگاه های استان هماهنگ شده است که نذورات و کشتارهای های قربانی در روز عید قربان به صورت رایگان انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: از مردم استان تقاضا می شود که تحت هیچ شرایطی دام را در حاشیه شهرها کشتار نکنند و ذبح دام را در کشتارگاه ها و تحت نظر ناظران شرعی و بهداشتی انجام دهند و با این اقدام سلامت خود و خانواده خود را تضمین کنند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان اظهار کرد:  در روز عید قربان بر کشتار دام در حاشیه شهرها نظارت می شود و چناچه کشتار دام در حاشیه شهرها مشاهده شود با عاملان برخورد قاطع قضایی و قانونی می شود.

کد خبر 1075241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha