گرامیداشت روز خبرنگار به صورت مجازی در خراسان جنوبی برگزار می شود

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری مراسم گرامیداشت روز خبرنگار به صورت مجازی در استان خبر داد و گفت: اختتامیه جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور نیز تا پایان مرداد برگزار می شود.

«محمود رمضانی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در پیک پنجم کرونا و قرمز شدن نیمی از شهرهای استان به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا، زمینه و شرایط برگزاری مراسم گرامیداشت روز خبرنگار به صورت حضوری فراهم نیست و این مراسم همچون سال گذشته به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: در روز خبرنگار امسال، یاد و نام و خاطره دو تن از خبرنگاران استان که در تیرماه امسال به دلیل حادثه تصادف و بیماری جان به جان ‌آفرین تسلیم کردند، گرامی داشته خواهد شد.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین از برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از منتخبان جشنواره منطقه ای مطبوعات کشور تا پایان مردادماه امسال خبر داد.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره استانی انتخاب کتاب سال با هدف حفظ اصالت، استقلال و هویت فرهنگی، شناسایی و معرفی کتاب برتر و آثار فاخر مکتوب، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب استان، حمایت و تشویق پدیدآورندگان متخصص کتاب و ارتقا سطح مطالعه و ترویج کتابخوانی گفت: این جشنواره در دو بخش موضوعی (آثار تالیف، ترجمه، گردآوری، احیا، تصنیف و تصحیح متون در کلیه موضوعات) و بخش ویژه (آثار تالیف، ترجمه، گردآوری، احیا، تصنیف و تصحیح متون با موضوعات نماز، شعار سال، استان شناسی، فرهنگ ها، آداب و رسوم و گویش های خراسان جنوبی) تعریف شده است.

 

رمضانی افزود: آثاری که در بازه زمانی ابتدای دی 97 تا آخر اسفند 99 چاپ و منتشر شده باشند، در جشنواره شرکت داده می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان علاوه بر تکمیل فرم درخواست شرکت در جشنواره، سه جلد کتاب را همراه با مدارک مورد نیاز تا پایان مرداد ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

وی همچنین با اشاره به آغاز طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ از ۹ مردادماه گفت: این طرح تا ۱۵ مردادماه ادامه خواهد داشت.


وی با بیان این که سقف مجاز خرید برای هر خریدار از 200 هزار تومان در طرح های قبلی به ۳۰۰ هزار تومان در طرح تابستانه کتاب 1400 افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: میزان یارانه خرید برای هر کتاب 20 درصد و سقف یارانه خرید برای هر خریدار 60 هزار تومان است.

 

 


 

کد خبر 1077587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha