اطعام عید غدیر خم مورد غفلت واقع شده است

آیت‌الله خاتمی گفت: اطعام در عاشورا در جامعه برجسته شده و در دسته حسینیه اعظم یوم‌العباس زنجانی‌ها هزاران قربانی انجام می‌شود؛ اما اطعام عید غدیر مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان ظهر امروز در آیین تجلیل از سادات و جشن غدیر که در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان با اشاره به اینکه جهان به برکت وجود پیامبر اعظم(ص) خلق شده است، اظهار کرد: آن حضرت در چهل سالگی به مقام پیامبری مبعوث شدند.

 

آیت الله علی خاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: پیغبمر اکرم(ص) در قرآن مجید در دو جا مورد تهدید قرار گرفته است، خداوند در قرآن به پیامبر(ص) فرمودند که اگر تو هم در این جایگاه شرک بورزی اعمالت محو و نابود می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه احتمال اینکه پیغمبر(ص) شرک بورزد وجود ندارد، تصریح کرد: این آیه می‌خواهد این موضوع را بگوید که شرک آنقدر خطرناک است که حتی پیامبر هم باید حواسش را جمع کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان به نگرانی پیامبر گرامی اسلام در اواخر عمرشان اشاره کرد و گفت:  پیامبر (ص) در اواخر عمر گرانبهای خود فرمودند که من از دو چیز نگرانم که یکی از آن‌ها شرک است. صحابه در جواب به پیامبر گفتند: ما که بت‌ها را رها کردیم اما پیامبر فرمودند: شرک در عقاید نه، بلکه از شرک در عمل نگرانم.

 

امام جمعه زنجان با تاکید براینکه ما نیز اکنون باید مراقب باشیم در سایه دین، عملی بدون اخلاص و برای ریا انجام ندهیم، گفت: پیامبر اکرم(ص) نیز از شرک در عمل نگران بودند.

 

آیت الله خاتمی در ادامه به واقعه غدیر اشاره کرد و گفت: کمال دین و تداوم رسالت پیامبران با ولایت محقق می‌شود؛ بالاترین حزن اهل‌بیت(ع) عاشورا و شیرین‌ترین شادی آنان غدیر است.

 

وی افزود: اطعام در عاشورا در جامعه برجسته شده و در دسته حسینیه اعظم یوم‌العباس زنجانی‌ها هزاران قربانی انجام می‌شود که این اقدام بسیار شایسته و ممدوح است اما اطعام عید غدیر مورد غفلت واقع شده است.

 

به گفته امام جمعه زنجان، ما باید شادی‌های عید غدیر را همسنگ حزن و مصیبت عاشورا در جامعه جریان‌سازی کنیم؛ چراکه حتی اگر حرمت غدیر را داشتیم و همه به امامت مولای متقیان ارج می‌نهادند، شاید عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

 

در ادامه این مراسم از 110 سید زنجانی با حضور امام جمعه زنجان و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تجلیل شد.

کد خبر 1079154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha