ذبح و قربانی بیش از ۲ هزار دام سبک و سنگین  برای خانواده های کم برخوردار در کرمانشاه

ترکمانه با اشاره به ذبح و قربانی دو هزار و ۸۱۹ راس دام سبک و سنگین برای خانوارهای کم برخوردار تحت حمایت در استان، گفت: ارزش این قربانی ها بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

 پیمان ترکمانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:«قربانی» وسیله قرب به خداست و عید قربان روز تقرب به پروردگار است و روز رها شدن از تعلّقات قربانی کردن تمنیّات در پیش پای اراده الهی است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: این عید پر خیر و برکت از زمان بعثت رسول خدا صلی الله علیه و آله به صورت ویژه‌تری مورد توجه قرار گرفت و فضائلی آسمانی به آن اختصاص یافت و به «عِیدِ الْأَضْحَى‏»  مشهور شد.

 

وی با اشاره به ذبح و قربانی در این روز مبارک خاطر نشان کرد: امسال  قربانی دو هزار و ۶۵۷  راس گوسفند و ۱۶۲ راس نیز گوساله بوده، و  ارزش این قربانی ها بیش از ۱۳میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

 

ترکمانه تصریح کرد: تمامی نذورات نقدی خیران نیک اندیش در عید سعید قربان به دام زنده تبدیل و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ذبح و در میان خانوارهای مددجو و کم برخوردار توزیع شده است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه ضمن قدردانی از مشارکت خیران در عید سعید قربان، تاکید کرد: دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و درگاه الکترونیک  #۱*۸۸۷۷* همچنان آماده دریافت نذورات نیکوکاران برای دستگیری از خانوارهای کم برخوردار است.

کد خبر 1079935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha