مشکل کم آبی در خوزستان باید به صورت ریشه ای حل شود

آیت الله حیدری گفت: مشکل کم آبی در خوزستان باید به صورت ریشه ای حل شود، متاسفانه با گذشت بیش از ۳۰سال از جنگ تحمیلی همچنان شاهد آثار جنگ در خوزستان هستیم و رتبه خوزستان از نظر برخورداری نسبت به قبل از جنگ پایین تر آمده است.

«آیت الله محسن حیدری» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص موضوع تنش آبی خوزستان اظهار کرد: متاسفانه در 2 ماه گذشته به دلیل کم آبی و بی آبی استان خوزستان دچار التهاب شده که این موضوع سبب اعتراضات مردم در شهرهای سوسنگرد، هویزه و ... شد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اقدام مردم خوزستان در جداکردن صف خود از اغتشاشگران کار بسیار پسندیده و ارزشمندی بود که نشان می داد مردم ولایت مدار خوزستان تنها برای مشکل بی آبی اعتراض به حق خود را اعلام کردند که خوشبختانه صدای خود را رساندند و حتی مقام معظم رهبری در این خصوص نظرخود را بیان کردند.

 

وی با بیان اینکه اکنون رهاسازی آب انجام شده و فعلا مشکل تنش آبی برطرف شده است اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت فعلی از شدت بحرانی به قابل قبول تغییر پیدا کرده و همین مورد سبب امیدواری کشاورزان شد، امیدواریم که این اتفاقات را در استان خوزستان شاهد نباشیم.

 

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه رفع مقطعی تنش آبی در خوزستان یک مرهم موقتی است ابراز کرد: مشکل کم آبی در خوزستان باید به صورت ریشه ای حل شود، متاسفانه با گذشت بیش از 30 سال از جنگ تحمیلی همچنان شاهد آثار جنگ در خوزستان هستیم و رتبه خوزستان از نظر برخورداری نسبت به قبل از جنگ پایین تر آمده است.

 

وی حاشینه نشینی، بیکاری و ... را از آثار جنگ دانست و تصریح کرد: متاسفانه خوزستان پس از جنگ تحمیلی بازسازی درستی نشد، هرچند طرح های ملی خوبی اجرا شد اما این طرح ها برای خوزستان کافی نیست و مردم این استان خود را با شهرهای بزرگ کشور مقایسه می کنند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خوزستان منبع ثروت کشور است عنوان کرد: مسئولان کشوری باید نگاه ویژه تری به استان خوزستان داشته باشند، بسیاری از مشکلاتی که امروز گریبان گیر کشور به ویژه خوزستان شده نتیجه عدم توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

 

وی انتقال آب به فلات مرکزی را جنگی علیه خوزستان عنوان کرد و یاد آور شد: سدهای بسیاری در بالادستی رودخانه کرخه و همچنین برای کارون و دز احداث شده است، سدهای برق آبی مشکلی را به وجود نمی آورند زیرا آب جریان پیدا می کند، اما محدودسازی آب باعث خسارت و مشکلات فراوانی برای کشاورزان می شود.

 

کد خبر 1081175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha