تولیدکنندگان نوک پیکان اشتغال و اقتصاد کشور هستند

مولوی تولیدکنندگان را نوک پیکان اشتغال و اقتصاد کشور دانست و گفت: حمایت از تولید کننده در بخش های مختلف نیاز ضروری ماست چراکه مشاغل کوچک، صنعت ما را متحول می کنند و نرخ بیکاری را کاهش خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید محمد مولوی» ظهر امروز (سه شنبه 12 مرداد) در نشست با صنعتگران که در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به مشکلات صنعتگران ناشی از دوگانگی سازمان منطقه آزاد اروند و اداره صنعت و معدن استان خوزستان اظهار کرد: یکی از معضلاتی که سالیان سال نه تنها در حوزه صنعت بلکه در حوزه مدیریتی نیز ما گرفتار آن هستیم مسئله دوگانگی این دو نهاد است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: این نشست با دو هدف عمده یکی هم اندیشی که امیدواریم طی جمع بندی آن را با وزیر جدید مطرح کنیم تا برخی از مشکلات زیرساختی در اسناد بالادستی حل شوند و نکته ای دیگر که تولیدکنندگان پیشنهادات خوب و جامعی را ارائه دادند و می بایست در برنامه هفتم توسعه آنها را پیش بینی کنیم.

 

وی تصریح کرد: یکسری موارد و موضوعاتی مربوط به جاری و یومیه ای مطرح شد که مربوط به دستگاه های اجرای شهرستان یا استان است، لذا امید است با پیگیری بتوانیم آنها را مرتفع کنیم.

 

مولوی تولیدکنندگان را نوک پیکان اشتغال و اقتصاد کشور دانست و اضافه کرد: حمایت از تولیدکننده در بخش های مختلف نیاز ضروری ماست چراکه مشاغل کوچک، صنعت ما را متحول می کنند و نرخ بیکاری را کاهش خواهند داد.

 

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان یک فرصت دارای معضلاتی که باید آنها حل شوند عنوان کرد: یکی از معضلات ما این است که منطقه آزاد اروند در کلیات شهر آبادان نیست؛ شهر آبادان تا محدوده روستای سادات جزو منطقه آزاد است اما بخش مرکزی را شامل نمی شود و 2 شهر چوئبده و اروندکنار با وجود بخشداری، شورای شهر و شهرداری، گمرک و بندر و دارای فعالیت های اقتصادی هستند خارج از محدوده منطقه آزاد قرار دارد که مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت، لذا یکپارچگی منطقه آزاد بسیار مهم است اگر این یکپارچگی اصلاح شود آن زمان ساختار کامل خواهد شد و ما می توانیم به راحتی بسیاری از مسائل را حل کنیم.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار تفویض اختیار ادارات کل از طریق استان خوزستان به منطقه آزاد اروند به عنوان مدیر ارشد شهرستان در حوزه های مختلف شد و تاکید کرد: ما نیازمند مدیرکل های اداراتی همچون کشاورزی، صمت، آموزش و پرورش و ... هستیم، لذا ساختار یعنی اینکه مدیران کل ادارات در این منطقه با اختیارات ویژه مستقر شوند.

 

وی ابراز کرد: پیش تر نیز در این رابطه پیگیری شده و راه میانبر را رفته ایم، خوشبختانه اکنون می بایست تمامی اختیارات اداره کل صمت واگذار شود و کد و رمز ورود را وزارت صمت به این اداره کل بدهد که در ظرفیت سنجی ها ما بتوانیم مشکلات مربوط به این حوزه را حل کنیم.

 

مولوی اذعان کرد: پای درد دل تولیدکنندگان که می نشینیم غصه چندین هزار ساله دارند که همه مشکلات آنها انباشته شده اند، دو شهرک صنعتی آبادان از لحاظ حوزه زیرساختی با مشکلات فراوانی مواجه هستند که در این راستا نیز طی 2 سال گذشته 450 میلیارد ریال اعتبار جذب و مناقصه آن انجام شد،همچنین مبلغی هم افزایش پیدا کرد و به 570 میلیارد ریال رسید.

 

وی از اختصاص اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال در اعتبارات سال جاری برای زیر ساخت های شهرک صنعتی جهاد آباد خبر داد و خاطر نشان کرد: هر 2 شهرک صنعتی آبادان در حوزه زیرساخت، عمران و فاضلاب با مشکلات عدیده ای مواجه است و سرمایه گذار با این شرایط شلختگی که موجود است ورود نخواهد کرد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه کارها از گذشته همه انباشته شده و همه باید با همکاری و تلاش نمایندگان کمک کنیم تا اوضاع شهرک های صنعتی آبادان ساماندهی شوند تا هم تولید کنندگان موجود در منطقه خوشحال شوند و هم اینکه دیگر تولیدکنندگان جذب شوند.

 

وی با بیان اینکه عده ای فقط زمین در شهرک صنعتی گرفته اند و بعد از مدتی آن را رها کردند گفت: در این زمینه می بایست دستگاهای ذی ربط در سطح استان خوزستان ورود کنند که اگر سند گرفته اند بیایند و پای کار باشند و اگر سند نگرفته اند خلعیت شوند و زمین ها را به اشخاص دیگری که دوست دارند کار کنند واگذار شود؛ قرار نیست شخصی بیاید میخی بر زمین بکوبد و برود ارزش افزود پیدا کند و اگر سند داشته باشد بفروشد به شخصی دیگر و برود، این نوعی زمین خواری است.

 

مولوی یاد آور شد: کسانی که زمین دریافت کرده اند اگر پای کار نیایند سند هایشان را همانند آن زمین های کشاورزی باطل خواهیم کرد و تحویل اشخاصی که می خواهند کار کنند می دهیم.

 

کد خبر 1081760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha