پایه و اساس شوراها، مشورت، با استناد به تفکر و تعقل است

پورحضرت گفت: پایه و اساس نهاد مهم و مقدس شوراها، مشورت، اندیشه ورزی، تعامل و انسجام با استناد به تفکر و تعقل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، «وحید پورحضرت» امروز(پنجشنبه، 14مرداد) پس از جلسه تحلیف سیزدهمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای ماسال و شاندرمن که به  طور همزمان به صورت ارتباط تصویری با سراسر استان در سالن اجتماعات شهید خیرخواه فرمانداری ماسال برگزار شد اظهار کرد: آیه مبارک «وَأَمرُهُم شورىٰ بَينَهُم» نشانگر جایگاه ویژه شورا در دین مبین اسلام است.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه شورا به معنی مشورت گرفتن و کار جمعی در امورات است افزود: پایه و اساس این نهاد مهم و مقدس، مشورت، اندیشه ورزی، تعامل و انسجام با استناد به تفکر و تعقل است.

 

وی با اشاره به اینکه امانتی که امروز  به شوراها واگذار می‌شود نتیجه مشارکت و اعتماد مردم است گفت: شوراها باید از این امانت حفاظت و حراست کنند.

 

پورحضرت با تاکید بر لزوم تقویت مشارکت جهت تصمیم سازی و تصمیم گیری در مدیریت شهری تصریح کرد: مقابله با فساد و ایجاد شفافیت، تسریع در تشکیل کمیسیون‌ها و تصمیم به موقع برای انتخاب شهرداران و لحاظ کردن شرایط احراز و داشتن تعهد، تخصص و  روحیه انقلابی برای انتخاب شهرداران مورد توجه شوراهای اسلامی باشد.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه شوراها با استفاده از فرصتهای بالقوه نسبت به توسعه  شهری و حفاظت اموال کوشا باشند خاطرنشان کرد: نظارت بر عملکرد شهرداری و حسن اجرای مصوبات شورا از وظایف ذاتی شوراها است.

 

قابل ذکر است در پایان جلسه انتخاب هیات رئیسه شوراهای اسلامی  شهرهای ماسال و شاندرمن صورت گرفت؛ هیات رئیسه شوراهای اسلامی شهر ماسال «علیرضا عباسی» با پنج رای رئیس، «مجید زارع» با پنج رای نائب رئیس، «فرداد هادی پور» با پنج رای خزانه دار، «مهدی ایزدی» با پنج رای سخنگو و «سیدداوود شفیع پور» با پنج رای منشی شدند.

 

«حجت الله باباپور» رئیس، «فخرالدین شیرین نیا» نائب رئیس، «بهمن محمدی نیلاش» خزانه دار، «سید باقر شفیعی» سخنگو و «سید سجاد رستگار» به عنوان منشی در هیات رئیسه شوراهای اسلامی شهر شاندرمن انتخاب شدند.

 

 

کد خبر 1082358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha