امام حسین(ع) صاحب کرامت عظیم، دردل بلای بزرگ کربلا به دیگران آرامش می‌دهد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرهاشم حسینی گفت: امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) صاحبان بزرگ کرامت هستند که در دل بلا آرامش خود را نشان می‌دهند و از برکات وجودی آنها دیگران بهره‌مند می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید میرهاشم حسینی به مناسبت سوگواری شب عاشورا که با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) می‌فرمایند هرگاه در جامعه‌ای کسی همچون یزید پرچم‌دار حکومت آن شود به اسلام ضربه بزرگی وارد می‌شود. این نگاه امام عظمت اسلام ناب را نشان می‌دهد.

وی افزود: وقتی روز عاشورا بر امام حسین(ع) و یاران ایشان کار سخت شد به برخی یاران امام حسین(ع) وحشت وارد شد اما دیدند صورت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) همچون خورشید می‌درخشد و آرامش خاصی دارند. یکی از خصوصیات صاحبان کرامت این است که در دل بلا آرامش خود را نشان می‌دهند. از برکات وجودی آنها دیگران بهره‌مند می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام حسین(ع) می‌فرمایند نگاه شما به دنیا دار عبور باشد همه ما اعم از دوستان و دشمنان دیر یا زود از دنیا می‌رویم، مهم این است که در این عمر چطور عمل می‌کنید و نگاه شما به دنیا و مرگ چگونه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرهاشم حسینی بیان کرد:‌ نگاه امام حسین(ع) و یاران ایشان به دنیا محل گذر به عالم جاودانگی است اما نگاه امثال یزید دنیا‌زدگی و دنیا‌خواهی است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه اموی‌ها به دنیا نگاه انحرافی و دوری از آخرت بود که در سیاست و حکومت آنها قابل ملاحظه بود، گفت: حکومت اموی بر پایه دنیا‌پرستی و هوای نفسانی بود، هرجا احکام اسلام با سیاست و منافع آنها مشکل ایجاد نمی‌کرد چه بسا آن را قبول می‌کردند در غیر این صورت نمی‌پذیرفتند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره فرمایشی از امام حسین(ع) مبنی بر اینکه هر حرکتی ما انجام می‌دهیم برای ریاست یا دنیاطلبی نیست، اظهار کرد: امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند مسئولیت‌پذیری در حکومت نباید طعمه رسیدن به دنیا باشد؛ یزیدیان و اموی‌ها دقیقا برعکس این عمل کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرهاشم حسینی با استناد به روایت دیگری از امام صادق(ع) ابراز کرد: بنی‌امیه برای رسیدن به اهداف دنیوی خود انقلاب پیامبر(ص) را منحرف کردند و امام حسین(ع) را به مسلخ کشیدند، آنها تعلیم ایمان را رها کردند چراکه می‌دانستند با وجود مومنان حقیقی رشدیافته در مکتب اهل‌بیت(ع) خائنان نمی‌توانند نفوذ کنند و به اسلام ضربه بزنند؛ بنابراین شرک و انحراف را ترویج دادند تا جایی که رسانه‌ها و فضا بر علیه امام حسین(ع) شد.

 

وی افزود: آنها برای خیانت و غارت‌گری مردم را در جهل نگه داشتند، در حالی که سیاست امام حسین(ع) آگاهی‌بخشی و دادن بصیرت به مردم بود به همین دلیل جان خود را فدا کرد که مردم بیدار شوند. امام در مسیر مدینه تا کربلا به همه آگاهی می دادند. اگر مردم آگاهی نداشته باشند منافقان در برخی مناصب نفوذ می‌کنند تا جایی که مردم راضی شوند دین از سیاست جدا شود و در نهایت ظالمان هر بلایی بر سر مردم بیاورند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نگاه امثال یزید به مردم همچون برده است، گفت: یزید دستور می‌دهد در واقعه حره از مردم بیعت بگیرند که خودشان و اموالشان برای یزید مثل غنیمت جنگی باشد، جایی که مردم امام حسین(ع) را تنها بگذارند باید آماده باشند که جامعه در اختیار یزیدی‌های قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرهاشم حسینی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) می‌فرمایند بزرگ هر قوم کسی است که نسبت به قوم خود خدمت داشته باشد. در جریان حسینی‌ها به همه خوبی‌ها توجه می‌شود.

کد خبر 1086112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha