کارکردهای مساجد در جامعه مورد توجه قرار گیرد

ماه ثانی کارکردهای مساجد در جامعه را بسیار مهم و حائز اهمیت خواند و گفت: مساجد پایگاه بزرگ انسان سازی و مکانی مقدس برای عبادت و مراسم جمعی به خصوص نماز، دعا و نیایش هستند و کارکردهای مهمی در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تعلیمی دارند.

«حمیدرضا ماه ثانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با گرامیداشت ۲۱ اوت سالروز جهانی مساجد اظهار کرد: مساجد پایگاه بزرگ انسان سازی و مکانی مقدس برای عبادت و مراسم جمعی به خصوص نماز، دعا و نیایش هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سردار شهید رئیسی مسجد آیت الله طالقانی آبادان کارکردهای مساجد در جامعه را بسیار مهم و حائز اهمیت خواند و افزود: مسجد کارکردهای مهمی در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تعلیمی دارد. 

 

وی با بیان اینکه جوانان سرمایه های عظیم مملکت هستند تصریح کرد: شخصیت واقعی آنان در دوره جوانی شکل می گیرد؛ بنابراین ما به عنوان متولیان امر در زمینه مساجد باید نیازهای معنوی آنان را برآورده کنیم.

 

ماه ثانی کمال جویی، تربیت و اخلاق انسانی و همبستگی اجتماعی را از مهمترین نیازهای معنوی جوانان برشمرد و تاکید کرد: مسجد می تواند در برآوردن و پاسخ به نیازهای معنوی جوانان نقش مهمی را در جامعه ایفا کند.

 

وی اضافه کرد: همچنین خیرخواهی، مسئولیت پذیری و صراط شناسی از جمله زمینه های معنوی است که با حضور در مساجد به دست می آید و تقویت می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سردار شهید رئیسی مسجد آیت الله طالقانی آبادان با بیان اینکه مسجد قلب تپنده ای است که در آن آسمان ها با هم پیوند می خورند ابراز کرد: ‌از این رو نمازگزاران در برابر خالق یکتا و بی همتا به سوی یک قبله می ایستند و لب به حمد و ثنای معبود می گشایند و هماهنگ با یکدیگر سرود توحید را زمزمه می کنند.

 

وی به بیانیات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مساجد اشاره کرد و یاد آور شد: مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه مکتب اسلام است، با این نگاه دل های ما برای مسجد می تپد و از شوق و احساس مسئولیت لبریز می شود.

 

کد خبر 1086647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha