مسجد پایگاه مهم اتحاد، انسجام و همدلی مسلمانان است

حجت الاسلام بیرانوند با اشاره به اهمیت احیای کارکردهای مساجد، گفت: مسجد پایگاه اتحاد، انسجام، همدلی و یکپارچگی امت اسلام و اصلی ترین پایگاه دین است.

حجت الاسلام« علی بیرانوند» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: سیره پیامبرگرامی اسلامی  ائمه معصومین(ع) نشان دهنده اهمیت جایگاه مساجد است.

 

استاد حوزه و دانشگاه لرستان افزود: مسجد حور و  پایگاه وحدت مسلمانان و نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی است،

 

وی با گرامیداشت 30 مرداد روز جهانی مسجد، بیان کرد:  این نامگذاری با هداف تقویت اتحاد همه مسلمانان و توجه بیشتر به نقش مساجد  بوده است.

 

حجت الاسلام بیرانوند با بیان اینکه مسجد القصی و مسجدالحرام نماد جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد:  مسجد پایگاه اتحاد، انسجام، همدلی و یکپارچگی امت اسلام و اصلی ترین پایگاه دین است.

 

وی با اشاره به نقش مساجد از صدر اسلام تاکنون، افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از مساجد آغاز و همواره تمرکز خود را در مساجد گذاشته است.

 

حجت الاسلام بیرانوند، با اشاره به نقش راهبردی مساجد در دوران هشت سال دفاع مقدس، افزود: احیای کارکردهای مساجد در همه عرصه ها باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

 

وی با اشاره به فعالیت های مسجد محور، خاطرنشان کرد: تقویت برنامه های مسجد محور چون برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند گامی مهم در راستای تقویت فرهنگ عمومی جامعه، مقابله با آسیب های اجتماعی، مقابله با توطئه های دشمنان و تربیت و پرورش نیروهای مومن و متعهد باشد.

 

حجت الاسلام بیرانوند با اشاره به فعالیت های چشمگیر کانون ها فرهنگی مساجد در دهه اول محرم ابراز می‌کند: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری مسجد یک پایگاه فرهنگی و نیکوکاری است؛ در دهه اول محرم شاهد بودیم که کانون های فرهنگی مساجد در فعالیت های مومنانه و کمک به نیازمندان سنگ تمام گذاشتند و اقدامات بسیار مطلوبی را انجام دادند که قابل ستایش و تقدیر است.

 

وی با اشاره به نبود حمایت مالی از برنامه های مسجد محور، اظهار کرد: گسترش نقش مساجد و احیای کارکردهای مساجد نیازمند برنامه ریزی جدی فعالان مساجد و حمایت مسئولان است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه لرستان اظهار کرد: تقویت برنامه های فرهنگی و اجتماعی مسجد محور بستر تقویت فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی جامعه و مقابله با آسیب های اجتماعی است.

 

وی با اشاره به توطئه های فرهنگی دشمنان افزود: باید با برنامه ریزی صحیح از پایگاه مساجد برای مقابله با توطئه های دشمنان بهره گرفت.

 

حجت الاسلام بیرانوند اظهار کرد: تقویت و تجهیز مساجد  و نیروهای مسجدی مهم ترین گام در راستای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان است.

کد خبر 1087124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha