عملکرد مسجدی‌ها در محرم امسال بسیار ستودنی بود/ ائمه جماعات زمینه همدلی مساجد و هیئت را فراهم کنند

حجت‌الاسلام ابراهیم گفت: ائمه جماعات زمینه حضور بیشتر هیئت‌ها در مساجد را فراهم کنند و این در صورتی محقق می‌شود که مانع‌تراشی‌ها جای خود را به هم‌دلی و هم‌افزایی بدهد و با گفت‌وگو برخی اختلاف سلیقه‌ها کاهش بیابد.

حجت الاسلام والمسلمین «حسن ابراهیم» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه محرم امسال یک امتحان سخت و مهم دیگری برای مساجد بود، اظهار کرد: عملکرد و حرکت مساجد در محرم امسال بسیار ستودنی بود زیرا با وجود حضور زیاد مردم، در رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار خوب عمل کردند و در همین راستا از فضای باز مساجد و حتی در مواردی از بوستان ها و سایر فضاهای باز نهایت استفاده شد.

 

این استاد حوزه علمیه تهران افزود: امسال شاهد برگزاری بسیاری از مجالس و برنامه های هیئت های مذهبی به ویژه مجالس خانگی در مساجد بودیم که نمونه ای از تبدیل کردن یک تهدید به فرصت است. البته مجالس خانگی نباید تعطیل شوند ولی وقتی برخی از آنها دچار آسیب هستند، باید جلسات آنها به مساجد منتقل شوند.

 

وی اضافه کرد: ائمه جماعات زمینه حضور بیشتر هیئت ها در مساجد را فراهم کنند و این در صورتی محقق می شود که مانع تراشی ها جای خود را به همدلی و هم‌افزایی بدهد. می توان با گفت و گو جوانان هیئتی را متقاعد کرد که برخی از رفتارهایی که در شان مجالس روضه اهل بیت (ع) نیست، انجام ندهند و اختلاف سلیقه ها را کنار زد.

 

ابراهیم ادامه داد: ما یک حسینیه ای در جنوب شهر تهران داریم که بسیاری از فعالان آن از جوانان مسجدی هستند و در بسیاری از مناسبت ها به ویژه در دوره شیوع کرونا برنامه های این حسینه را در مساجد این منطقه از تهران برگزار کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دسیسه های همیشگی و دائمی دشمنان برای اسلام و تشیع، بهتر است همه نوع مجالس در مساجد، تکایا، حسینیه ها و منازل مردم برگزار شوند و هیچ کدام تعطیل نشوند، ولی باید اولا همه آنها تحت نظارت یک روحانی برگزار شوند و ثانیا با تحولات روز جامعه همراه باشند. تحت این چشم انداز نیازمند برنامه ریزی دقیق مسئولان مسجدی و هیئتی کشور است.

کد خبر 1087404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha