اهداف اقتصادی بدون توجه به فرهنگ به سرانجام مطلوب نمی رسد 

 رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم تصریح کرد: آن چه مسلم است این که اهداف اقتصادی در کشور ما بدون توجه به فرهنگ و الزامات آن به سرانجام مطلوب خود نمی رسد. 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید رضا مؤدب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به فوریت رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در شرایط کنونی اظهار داشت: همان طور که رئیس جمهور محترم نیز به درستی اشاره کرده اند در کنار بحث مقابله با کرونا، اولویت نخست کشور، حل مشکلات اقتصادی جامعه است، اما آن چه مهم است و نباید نادیده گرفته شود این است که ضرورت توجه به مباحث اقتصادی نباید مسئولان ما را از اهمیت توجه به مقوله فرهنگ باز بدارد.

 

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری،اهمیت فرهنگ در جامعه مثل اهمیت و ضرورت اکسیژن برای تنفس است و لذا در هر شرایطی باید به مقوله فرهنگ به عنوان یکی از ضرورت های جامعه توجه و التفات نشان داد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه قم ادامه داد: بر این اساس از دولت سیزدهم و به خصوص مسئولان و متولیان فرهنگی آن انتظار می رود که ضمن شناسایی دقیق مشکلات، بر اساس اولویت های انقلابی و ملی به دنبال رفع مشکلات باشند و بسترها را به گونه ای فراهم کنند که شاهد رشد و تحول در عرصه مسایل فرهنگی بر اساس رویکرد انقلابی و منافع ملی باشیم.

 

وی همچنین گفت: این یک آفت جدی برای کشور ما به شمار می رود که به دلیل ضعف زیرساخت ها و بنیه های مالی، فرهنگ و کار فرهنگی در حاشیه کارهای دیگر قرار گیرد.

 

وی در خاتمه ابراز داشت: ان شاءالله در دوره جدید، شاهد تحولات خوبی در این زمینه بر اساس اهداف مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب باشیم و زمینه رشد و شکوفایی نسل جوان و مؤمن و انقلابی به این وسیله فراهم گردد.

کد خبر 1087575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha