ریشه معضلات و مشکلات اجتماعی در بی تقوایی است

حجت الاسلام حسینی گفت: ریشه معضلات اجتماعی در بی تقوایی است و رعایت حلال و حرام، رعایت حجاب اسلامی، دستگیری از نیازمندان و همه و همه نشات گرفته از تقوی الهی است و اگر انسان تقوی الهی را سرلوحه کار خود قرار دهد؛ از بسیاری از مشکلات در امان است.

حجت الاسلام « سید جواد حسینی رکاوندی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: جامعه‌ اسلامی و انقلابی دارای ویژگی‌ها، منش و اخلاق خاص خود است که تحت عنوان تقوای الهی تعریف می‌شود و لازم است افرادی که در این جامعه زندگی می کنند در این راستا دقت نظر داشته باشند.

 

امام جمعه موقت بهشهر افزود: تقوا دوری از گناهان و خویشتن داری است و اینکه آنچه خواهش های نفسانی می خواهد خویشتن دار باشیم و از خشم که دشمن ماست؛ دوری کنیم.

 

وی با بیان اینکه اثرات فراوانی برای تقوا بیان شده است، خاطر نشان کرد: براساس آنچه در احادیث و روایات داریم؛ انسان با تقوا هدایت می شود و خداوند او را دوست داشته و در تنگناها دستگیری می کند.

 

حجت الاسلام حسینی گفت: امروزه ریشه بسیاری از معضلات و مشکلات ما در بی تقوایی است و تقوای الهی در موارد مختلف بیان شده است و رعایت حلال و حرام، رعایت حجاب اسلامی، دستگیری از نیازمندان و همه و همه نشات گرفته از تقوی الهی است و اگر انسان تقوی الهی را سرلوحه کار خود قرار دهد؛ از بسیاری از مشکلات و معضلات در امان خواهد بود.

 

امام جمعه موقت بهشهر افزود: توفیق الهی مهم است و برای رسیدن به توفیقات الهی، باید اصل مهم «تقوا» را در زندگی رعایت کرد و آسیب شناسانه برای رفع معضلات و مشکلات گام برداشت.

 

وی یادآور شد: همانطور که بیان شد امروزه مشکلات و معضلات فراوانی دامن گیر افراد جامعه است که بایدبا شناسایی و آسیب شناسایی مشکلات و همچنین شناسایی محور‌ها و موضوعاتی را که با تقوای الهی مطلوب فاصله دارد، برای ارتقای سطح تقوای عمومی تلاش کنیم.

کد خبر 1091093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha