مراسم وداع با محرم در خرم آباد برگزار شد

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع)، گفت: مراسم وداع با محرم و گرامیداشت یاد و خاطره مادران شهید علی پناه در خرم آباد برگزار شد.

حجت الاسلام « پیمان دالوندپور» امروز(18 شهریور) در نهمین یادواره شهدا محله بزرگ آزادی خرم آباد در مسجد امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت:  مراسم هفتگی عزاداری حسینی طی ماه های محرم و صفر در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار می شود.

 

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع)، افزود: این هفته جلسه هفتگی با عنوان وداع با محرم و مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مادر شهیدان علی پناه ( مرحومه مغفوره حاجیه صغری یاراحمدی) برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه مراسم عزاداری حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی بهداشتی برگزار می شود، افزود: در برگزاری مراسم عزاداری فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مستمر عزاداران از ماسک، توزیع اقلام بهداشتی، سینه زنی و زنجیرزنی بدون جابجایی و برگزاری مراسم حداکثر در دو ساعت از برگزاری مراسم عزاداری مورد تاکیداست.

 

حجت الاسلام دالوندپور خاطرنشان کرد: واقعه جانگداز کربلا قلب همه مسلمانان و مؤمنان به خدا را جریحه دار ساخت که هر روز این داغ بیشتر می شود و ملت های جهان با برپایی مراسم متنوع سوگواری یاد و خاطره امام حسین(ع) و واقعه کربلا را گرامی می دارند و این فرصتی است برای تحقق وحدت میان مسلمین و آزادگان جهان که همه به مظلومیت فرزند پیامبر و قیام ایشان علیه ظلم و گمراهی بنی امیه و یزید اذعان دارند.

 

وی افزود: رسیدگی به وضع نابسامان جهان اسلام با الهام از تعالیم اسلام و قیام عاشورا و با نگرشی واقع‌بینانه و بصیرت عالمانه ضروری است تا کرامت انسانی و آزادی از دست رفته توسط استعمارگران غربی و عوامل مزدور آنان در منطقه باز گردانده شود

حجت الاسلام دالوند پور با اشاره به مظلومیت ملت‌های مستضعف، اظهار کرد: تنها راه نجات، دفاع از مبارزات حق طلبانه آنان با الهام از مکتب امام حسین علیه السلام است.

کد خبر 1092767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha