اخذ مالیات کمتر از واحدهای تولیدی مولد/ ستاد احیای قنوات در خراسان جنوبی تشکیل شود

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید مالیات را برای فعال‌های اقتصادی کم کنیم و این در برنامه است،گفت: اجازه واردات بی رویه در لوازم خانگی که تولید داخل را تحت الشعاع قرار دهد، نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» عصر امروز (۱۹ شهریور) در نشست با نمایندگان اقشار مردم، ایثارگران، نخبگان و علمای خراسان جنوبی اظهار داشت: حضور در جمع نخبگان و فرهیختگان خراسان جنوبی توفیقی است که امروز نصیب ما شده است.

 

رئیس جمهور گفت: دوست داشتم تا در جمع با صفای مردم خراسان جنوبی قرار می‌گرفتم اما شرایط کرونایی این اجازه را نمی دهد تا چنین اجتماعی داشته باشیم،‌ لذا از دور به همه مردم این استان سلام می گوییم.

 

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی در همه ادوار خوب درخشیده اند، ادامه داد: مردم خراسان‌جنوبی نمونه بصیرت و امید هستند و برای مردم کشور امیدآفرین شده اند.

 

*لزوم تبیین وضع موجود برای مردم

آیت الله رئیسی با اشاره به بحث تبیین وضع موجود برای مردم گفت: این سخن بسیار درست و حقی است که نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کردند، باید وضعیت موجود را برای مردم با کمک صاحب نظران، اقتصاد دانان و کارشناسان ترسیم کنیم.

 

رئیس جمهور ادامه داد: مبنای کار ما بر اساس تلاش و فعالیت است و به دنبال این هستیم تا شرایط را به نفع سفره و کسب و کار مردم تغییر دهیم،‌ اما علی رغم مشکلات موجود،‌ آینده را روشن می بینیم.

 

وی با بیان اینکه با کمک مردم و نخبگان شرایط تغییر خواهد کرد، گفت: توجه به اجرای عدالت یک جمعیت عظیمی را به عنوان پشتوانه احساس می کنیم و دعاهای مردم با اقدام و عمل به اجابت خواهد رسید.

 

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه تلاش دستگاه های اجرایی امیدآفرین است، افزود: این امید باعث افزایش مشارکت مردم و نشاط اجتماعی خواهد بود و هر کسی در هر پستی باید در جهت اعتمادآفرینی تلاش کند.

 

رئیس جمهور به بحث رعایت حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: زمینه رعایت حقوق زنان سرپرست خانوار، زنان فرهیخته و مردان نقش آفرین بر عهده دولت قرار دارد و باید این نکته مورد توجه قرار گیرد.

 

*بحث انتقال آب به خراسان جنوبی پیگیری شود

وی در ادامه با بیان اینکه علاوه بر وجود خشکسالی، این استان دارای ظرفیت های بسیاری است، افزود: در این استان معادن و سنگ حرف اول را می زنند و اگر به این موضوعات توجه شود قطعا شاهد تحول و توسعه خواهیم بود، یکی از موضوعات مهم در این خصوص ایجاد پژوهشکده جهت معرفی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی است.

 

وی به جذب سرمایه گذاران جهت حضور در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این موضوع می تواند باعث ایجاد اشتغال در بخش های مختلف از جمله معادن استان شود و جلوی واردات بی رویه را بگیرد.

 

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه بحث انتقال آب به خراسان جنوبی باید پیگیری شود، ادامه داد: باید این موضوع را به طور جدی پیگیری کرد تا زودتر از سال ۱۴۰۴ این طرح به بهره برداری برسد و این طرح در دستور کار وزیر نیرو خواهد بود.

 

*لزوم تشکیل ستاد احیای قنوات در خراسان جنوبی

رئیس جمهور با بیان اینکه ستاد احیای قنوات در خراسان جنوبی باید تشکیل شود، افزود: احیای قنوات قطعا نتیجه بخش خواهد بود و فعال شدن این ستاد با یک امکان مالی خوبی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

وی با اشاره به اینکه عشایر و مرزنشینان، دین و امنیت کشور را تامین کرده اند، گفت: سطح جرم در خراسان جنوبی به دلیل فرهنگ بالای مردم در سطح بسیار پایینی قرار دارد و این موضوع بسیار مهم است،‌ چراکه علما و فرهیختگان استان از گذشته بر دین مداری و فرهنگ مردم این استان بسیار تاکید داشته باشند.

 

*تبدیل تهدید به فرصت توسط برخی از واحدهای تولیدی داخلی

رئیس جمهور به مراکز تولیدی اشاره کرد و گفت: مراکز تولیدی جهت رونق یافتن نیاز به کمک دارند و به فعالیت های غیرمولد باید مالیات بیشتری تعلق بگیرد.

 

وی با بیان اینکه باید ساز و کاری برای افزایش صادرات و حمایت از داخلی سازی تعیین شود، افزود: در این راستا می توان واحدهای تولیدی را به توجه به بحث افزایش تولید و بحث صادرات تشویق کرد.

 

آیت الله رئیسی ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کردند و مشاهده کردید که یکی از واحدهای تولیدی در حال برطرف کردن نیاز لوازم خانگی کشور هستند، لذا اجازه نخواهیم داد تا واردات بی رویه، تولید داخلی را تحت شعاع قرار دهد و باید داخلی سازی در کشور رونق پیدا کند.

 

وی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در کارخانه کویرتایر بیرجند گفت: مشابه این کار (خودکفایی در ساخت تجهیزات) را در کارخانجات تولیدی لوازم منزل داریم که در این مدت خیلی خوب پیش رفتند، جلوی برخی کارخانه‌های محصولات کره‌ای را گرفتیم و نگذاشتیم محصولات آن به کشور ما وارد شود و دفاتر تولیدی و توزیعی را نسبت به ایران اسلامی محدود کردند نتیجه این شد که کارخانجات لوازم خانگی به راه افتاد و الان نیاز کشور را برطرف می‌کند، اکنون که نیاز کشور برطرف می‌شود برخی دم از این می‌زنند که دوباره این محصولات کره‌ای وارد کشور شود.

 

رییس جمهوری تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد واردات بی‌رویه‌ای که تولید کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد، صورت بگیرد یعنی نوع واردات بی‌رویه‌ای که تولید کشور را تحت الشعاع قرار دهد، نمی‌گذارد کشور در مسیر تولید و اقتصاد مستقل و مقاومتی قرار بگیرد.

 

وی به بحث نهاده های دامی اشاره کرد، گفت: ارز ترجیهی جهت عدم ایجاد مشکل در زندگی مردم اختصاص داده شد اما به دلیل عدم نظارت این ارز به دست دلال ها افتاد و این موضوع در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد تا با نگاه عدالتی به بحث اختصاص پیداکردن ارز بپردازد.

 

رئیس جمهور با اشاره به مسئله هدفمند کردن یارانه ها بیان کرد: از نظرات کارشناسان استفاده خواهیم کرد تا یک کار جامعی در این زمینه صورت بگیرد و به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

آیت الله رئیسی در پایان با بیان اینکه باید با فعل ماضی باید با مردم سخن گفت، بیان کرد: تولید قدرت در کشور تنها به قدرت های دفاعی مربوط نیست بلکه به تولید قدرت در بخش اقتصادی نیز وابسته است.

 

 

 

 

کد خبر 1093126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha