ساختارهای بانکی و مالیاتی کشور اصلاح شود

حجت الاسلام نصیرایی گفت: نظام مالی و پولی و مالیاتی کشور مشکل دارد، بسیاری از افرادی که باید مالیات بدهند فرار می کنند، در حالی که از کارمندان قبل واریز حقوق مالیات را کم می‌کنند، اینها باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «مجید نصیرایی» دقایقی پیش در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی که با حضور رئیس جمهور در استانداری در حال برگزاری است، اظهار داشت: رئیس جمهور به دلیل اینکه بیش از 15 سال نماینده خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بودند، اشراف کامل به مسائل استان دارند.

 

وی با بیان اینکه امروز معتقدیم آنچه عامل اصلی پیشرفت های انقلاب اسلامی در دنیا و فتح قله های مختلف بوده است، ایمان و تدین مردم است، گفت: عامل پیدایش نظام اسلامی و استمرار آن همین ایمان و تدین مردم بوده است.

 

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و اعتقادات یکی از حوزه هایی است که متاسفانه در سال های اخیر نسبت به آن بی توجهی شده است، افزود: امروز کشور در حوزه فرهنگ نیاز به آرایش و رویکرد جدید دارد، اگر قرار است تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد عامل اصلی آن فرهنگ و ایمان و تدین است که تاکنون به آن توجه جدی نشده است.

 

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به اینکه کسانی که در حوزه فرهنگ مشغول بکار هستند، به محتوا کمتر توجه دارند، گفت: انتظار است با دولتمردان انقلابی و پای کار این موضوع توجه جدی متناسب با گام دوم انقلاب به آن شود.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از ساختارهای کشور غلط است و هر کاری هم بکنیم، خروجی آن تغییر نخواهد کرد، افزود: بانکی که بر آمده از دل آموزه های لیبرالی است هیچ وقت نمی تواند آرمان های اسلامی را محقق کند، نظام مالی و پولی و مالیاتی در کشور مشکل دارد، خیلی از کسانی که باید مالیات بدهند فرار می کنند، اینها باید اصلاح شود.

 

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس با بیان اینکه در توزیع منابع باید وسعت استان ها هم مدنظر باشد، گفت: توزیع اعتبارات براساس شاخص جمعیت است که عمده منابع استانهایی مانند خراسان جنوبی را به دلیل جمعیت کم، به استانهای دیگر می برند، در حالی که خراسان جنوبی استانی پهناور است و این ساختارها باید اصلاح شود.

 

 

 

کد خبر 1093139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha