تولید محتوا در فضای مجازی برای بزرگداشت استاد شهریار

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: امسال برنامه حوزه هنری برای بزرگداشت روز استاد شهریار بیشتر تقویت معرفی استاد در فضای مجازی است.

«سیدمحمدحسین بلاغی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به اهمیت برگزاری شایسته بزرگداشت استاد شهریار گفت: عمده فعالیت های حوزه هنری برای بزرگداشت استاد شهریار تولید محتوا در فضای مجازی برای استفاده عموم مردم است که از این موارد می توان به استوری موشن های استاد شهریار است که از امروز تا 7 روز به صورت شبکه ای در تمامی صفحات فضای مجازی فرهنگی استان و کشور منتشر خواهد شد.
رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی به مولفه ها و ویژگی های خاص استاد شهریار اشاره کرد و افزود: با وجود این که تاریخ ایران، بزرگ مردان ادبی مانند حافظ، مولانا، سعدی، فردوسی و صایب دارد ولی در استاد شهریار ویژگی هایی وجود دارد که در این شاعران وجود ندارد یکی از این موارد معاصر بودن این شاعر بزرگ است همچنین شاید استاد یکی از شعرای چندزبانه توانمند بوده که طبیعتا این چندزبانه بودن امکان بسیار خوبی برای تکریم استاد شهریار است.
وی ادامه داد: طیف متنوعی از اشعار استاد از غزل های عاشقانه گرفته تا آثار فاخر در حوزه دین و مذهب وجود دارد که در این زمینه آثار انقلابی استاد نیز تقریبا بی مثال است بنا براین یکی از وظایف حوزه هنری ورود به برگزاری شایسته آیین بزرگداشت استاد شهریار است.
وی تاکید کرد: بزرگداشت مقام استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی برعهده حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین مجموعه نهادهای فرهنگی و هنری کشور است.
رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با اشاره به همکاری این مجموعه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری برنامه های این هفته گفت: امسال برنامه ریزی های منسجم و خوبی ارائه شده که در برگیرنده تمامی نهادهای دولتی و تشکل های فرهنگی و مردمی بوده است.
بلاغی افزد: امسال برنامه حوزه هنری برای بزرگداشت روز استاد شهریار بیشتر تقویت معرفی استاد در فضای مجازی است با توجه به شرایط کرونایی و حضور نسل جوان در فضای مجازی طبیعتا باید بخشی در این حوزه مستقر شود.
وی گفت: عمده فعالیت های حوزه هنری برای بزرگداشت روز استاد شهریار تولید محتوا در حوزه فضای مجازی برای استفاده عموم مردم است که از این موارد می توان به استوری موشن های استاد شهریار است که از امروز تا 7 روز به صورت شبکه ای در تمامی صفحات فضای مجازی فرهنگی استان و کشور منتشر خواهد شد.
رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با بیان این که مستند فاخر استاد شهریار از طریق فضای مجازی منتشر خواهد شد، اضافه کرد: مجموعه ای از نماهنگ ها و آلبوم موسیقایی استاد شهریار که تولید حوزه هنری است آماده شده که این نماهنگ ها بیشتر اشعار دینی و انقلابی استاد شهریار است که در فضای مجازی منتشر خواهد شد همچنین رایزنی می کنیم تا این نماهنگ ها از طریق تلویزیون نیز پخش شود.
بلاغی افزود: تبیین کارکرد و اثر اشعار دینی و انقلابی استاد شهریار در عصر استاد یکی دیگر از برنامه های حوزه هنری است که به صورت مقاله و مصاحبه خواهد بود.

کد خبر 1094167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha