تحقق عدالت از مسیر رفع تبعیض ها عملی می شود

آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه مسیر تحقق عدالت از مسیر رفع تبعیض عملی خواهد شد که در این زمینه باید قوانین فسادساز اصلاح شود، افزود: در این زمینه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: جنگ ایران و عراق به واسطه حمایت قدرت های جهان از عراق شکل گرفت.

 

آیت الله علی خاتمی با یادآوری اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کرد، گفت: تمام امکانات در آن دوران برای به زانو درآوردن نظام تازه تاسیس ایران در اختیار صدام قرار گرفته بود.

 

وی افزود: با تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره)، همه نیروهای مردمی، ارتش، سپاه و نیروهای انقلاب پای کار آمده و از میهن دفاع کردند.

 

خطیب جمعه زنجان با اشاره به اینکه ایران با تقدیم شهدای عزیز، جانبازی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان این جنگ را به نفع نظام اسلامی به پایان رساند، گفت: استان زنجان نیز 3535 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: ۲۷ شهریور به عنوان روز شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شده است و برکسی پوشیده نیست یکی از بسترهای ماندگاری جامعه حفظ شعر و ادبیات است و این روز به نام شهریار شاعر ولایتمدار ثبت شده است.

 

وی در ادامه به فرمایشات رهبری در اولین جلسه هیات دولت مبنی بر مقابله با فساد اشاره کرد و گفت: بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری باید برای احیای اعتماد عمومی تلاش شده و به بازسازی فرهنگ کشور توجه شود.

 

به گفته آیت الله خاتمی، گسترش و تعمیق عدالت در ابعاد مختلف مورد توجه مقام معظم رهبری در طول ۳۲ سال گذشته بود و همواره ایشان به موضوع گسترش عدالت در ابعاد مختلف به ویژه فرهنگ قرآنی به عنوان هدف انبیای الهی تاکید کرده‌اند.

 

وی با یادآوری اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری در تحقق عدالت گام‌های بلندی برداشته شده است اما برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد، افزود: این عقب‌ماندگی در حوزه عدالت باید ترمیم شود.

 

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مسیر تحقق عدالت از مسیر رفع تبعیض عملی خواهد شد که در این زمینه باید قوانین فسادساز اصلاح شود، افزود: در این زمینه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

 

 

کد خبر 1095443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha