۵۳۰ هزار دز واکسن کرونا در رشت تزریق شده است

فتح اللهی از تزریق ۵۳۰ هزار دز واکسن در شهرستان رشت خبر داد و گفت: رشت با تزریق روزانه ۳۲ هزار دز واکسن رکورددار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز( دوشنبه، ۲۹ شهریور ) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واکسیناسیون با مدیریت و با افزایش پایگاه ها در حال انجام است.
 

فرماندار رشت با بیان اینکه شهرستان رشت با تزریق ۳۲ هزار دز واکسن روزانه رکورددار است گفت: همه دستگاه‌ها حتی سپاه و بسیج پای کار آمدند تا واکسیناسیون سریع‌تر انجام شود؛ در حال حاضر مراکز تزریق واکسن به صورت چشمگیر افزایش یافته و این نوید بسیار خوبی است.

 


رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت افزود: برنامه ریزی لازم در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان صورت گرفته و طبق نوبت دهی روند واکسیناسیون آغاز خواهد شد.

 



وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۸۷ پایگاه‌ مختلف واکسیناسیون در شهرستان با تعداد هزار و ۳۰۰ تن کادر اجرایی در شهرستان مشغول کار واکسیناسیون هستند.

 



فتح اللهی تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به حدود ۶۷ درصد رسیده که بالا رفتن آمار روند رعایت پروتکل‌ها یقینا به کاهش شیوع این بیماری کمک خواهد کرد.

 



وی افزود: در آمار بستری‌ها از تعداد ۴۳۵ بستری هفته گذشته به تعداد ۳۰۷ بستری در امروز رسیده‌ایم که شاهد کاهش ۳۰ درصدی بستری‌های کرونایی در سطح شهرستان هستیم.

 



فرماندار رشت اظهار داشت: تعداد فوتی ها در شهرستان از اول شروع کرونا تا امروز چهار هزار و ۳۰۷ نفر بوده است.

 



رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت اضافه کرد: تاکنون مجموعا ۵۳۰ هزار دز واکسن در شهرستان تزریق شده، که دز اول ۵۰ درصد و دز دوم ۲۳ درصد در سطح شهرستان است.

 



فتح اللهی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های دولت و مصوبات ستاد کرونا در استان ضرورت بر این است که شرایط را به گونه‌ای مهیا کنیم که سرعت واکسیناسیون را افزایش دهیم؛ هر چقدر این سرعت را بالا ببریم باید تعداد مراکز را افزایش دهیم و هر چقدر هم مراکز افزایش یابند باید شرایط و زیرساخت را فراهم کنیم.

 



وی افزود: همچنین واکسیناسیون اصناف و مشاغل گروه یک با سرعت بالایی در حال انجام است.

 



فرماندار رشت خاطرنشان ساخت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در سطح کشور، امیدواری های زیاد هست که تا آخر این هفته شاهد ورود دز دوم برکت در سطح استان و شهرستان باشیم و با این اوصاف روند واکسیناسیون دز دوم این واکسن با سرعت زیادی صورت می پذیرد.



رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت اذعان کرد: در هفته گذشته تعداد ۲ هزار و ۴۵۶ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۱۶۷ اخطار و تعداد هفت واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها پلمب شده اند.

کد خبر 1096370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha