با تقوا ترین بندگان با کرامت ترین آنها هستند/ کرونا ثمره قدرناشناسی نسبت به نعمتهای الهی است

آیت‌الله جاودان گفت: صاحب کرامت‌ترین بندگان خداوند کسانی هستند که تقوای بیشتری دارند. تقوا و کسب کرامت از ترک گناهان کبیره آغاز می‌شود، اگر شخص گناهان کبیره را ترک کند به کرامت خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: در روایت است که اگر شما از گناهان کبیره اجتناب ورزید که ما اهل‌بیت از آنها نهی کردیم دو نتیجه برای شما خواهد داشت یکی اینکه گناه صغیره شما را می‌بخشیم و دیگر اینکه شما را به بارگاه کرامت الهی راه می‌دهیم.

وی افزود: صاحب کرامت‌ترین بندگان خداوند کسانی هستند که تقوای بیشتری دارند. تقوا و کسب کرامت از ترک گناهان کبیره آغاز می‌شود، اگر شخص گناهان کبیره را ترک کند به کرامت خواهد رسید. انسان به میزانی که در ترک گناه زحمت می‌کشد به همان مقدار به کرامت نزد درگاه الهی دست پیدا می‌کند. در واقع شخص با پرهیز از گناه به درگاه الهی محترم و با انجام گناه خوار و ذلیل می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه بارگاه کرامت به روی کسی باز می‌شود که گناه را ترک کرده است، عنوان کرد: آنجا که جنایت‌های بزرگ صورت می‌گیرد به علت گناه‌های بزرگ و بی‌بندو باری مردم است که از خطوط قرمز الهی عبور می‌کنند. متاسفانه انجام گناه برای برخی سهل و آسان شده است.

آیت‌الله جاودان ادامه داد: اگر انسان گناهان کبیره را ترک کند محترم می‌شود. وقتی برخی دست دعا به آسمان بلند می‌کنند فرشتگان دست آنها را می‌بینند و صدای آنها را می‌شنود. شخصی که از گناه پرهیز می‌کند محترم است پس صدای او شنیده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه دو سال اخیر ما توفیق زیارت اربعین را از دست دادیم، اظهار کرد: حجاج ابن یوسف ثقفی ۲۰ سال حکومت کرده طی این ۲۰ سال ۱۲۰ هزار نفر در زندان‌های او با وضعیت بسیار فلاکت بار زندانی بودند. مردم از عدالت امیرمومنان امام علی(ع) خسته شده بودند او را دل‌خون کردند نعمت الهی را قدر ندانستند خداوند هم آنها را به امثال حجاج دچار کرد.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: پیامبر(ص) با تعیین امیرمومنان امام علی(ع) به عنوان ولی برای مردم نعمت را بر آنها تمام کرده بود. مسلمانان این نعمت را نخواستند خداوند ایشان را از آنها گرفت و ظالمان را برآنها حاکم کرد. حجاج چنان ظالم بود که نزد یزید افتخار می‌کرد سر هزار نفر را به این گناه کشته و که آنها گفته اند یزید شراب خوار است.

 آیت‌الله جاودان گفت: امروز اگر مردم کشور ما بر وجود رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبری آگاه، عادل و مدبر شکرگزاری نکنند دچار بلا خواهند شد. البته بسیاری از جوانان به نیت اطاعت از ایشان مدافع حرم شدند و در عراق و سوریه به شهادت رسیدند و این بهترین وجه قدر نعمت دانستن است.

وی با بیان اینکه بانیان آزادی در اروپا دو فیلسوف در انگلستان هستند، ابراز کرد: یکی از آنها می‌گوید مردم گرگ یکدیگر هستند یک نفر می‌خواهند که شلاق به دست بالاسر آنها باشد. فیلسوف دیگر می‌گوید مردم مثل بره هستند ضرر و خطری برای هم ندارند بنابراین باید کاملا آزاد باشند هر سطحی از آزادی را انتخاب کردند همان مصلحت و خوب است. این آزادی است که اروپایی‌ها به ارمغان آوردند.

استاد حوزه علمیه افزود: در اروپا اگر کسی خواست خود را بکشد کسی نباید جلوی او را بگیرد، در اقتصاد نیز همین آزادی بی‌قید و شرط وجود دارد که سبب شده ثروتمندانی ایجاد شود که واحدهای ثروت آنها میلیارد دلار است، این ثرتمندان دو سال یک‌بار از همه اطراف عالم گرد هم جمع می‌شوند که برای دو سال آینده عالم تصمیم بگیرند که چه کسی را سر کار بیاورند یا کجا جنگ راه‌اندازی کنند در سال‌های اخیر این دو سال یکبار به سالی یک‌بار رسیده است کل ثروتمندان طراز اول جهان در نیویورک جمع می‌شوند و برای آینده دنیا تصمیم می‌گیرند. مشکلاتی که برای ایران ایجاد می‌شود از تصمیم آنها است.

آیت‌الله جاودان در پایان خاطرنشان کرد: آنها ظاهراً یهودی اما در حقیقت بدون دین و مذهب هستند و به هیچ چیزی جز ثروت اعتقاد ندارند. اگر نعمت خدا را قدر بدانید خداوند آن را افزایش می‌دهد و اگر کفران نعمت کنید عذاب الهی عذاب شدید است. کرونا که جهان را گرفته عذاب الهی و ثمره قدرناشناسی نسبت به نعمتهای الهی است.

 

 

کد خبر 1097749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha