دولت رئیسی با برنامه ریزی درصدد بازگشت روحیه امید به جامعه است

خطیب جمعه ساری با اشاره به افزایش موج واردات واکسن کرونا به کشور در دولت سیزدهم گفت: آیت الله رئیسی و هیئت دولت سیزدهم نشان دادند که اگر اراده جدی و برنامه ریزی مناسب وجود داشته باشد، می‌توان مسائل اصلی کشور را حل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمد باقر محمدی لائینی» امروز(۲مهر) در خطبه های نمازجمعه مرکز مازندران ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس با بیان اینکه همه شما و خودم را به تقوا توصیه می‌کنم، اظهار کرد: در پرهیزگاری دوری از گناه ضرورت دارد، چنانچه تقوا پیشه می کنید دعا کنید این پرهیزگاری روزافزون باشد و اگر به تقوا توجهی ندارید دعا کنید شامل حالتان شود که تقوا را به هر بهایی بفروشیم ضرر کرده‌ایم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: امام علی (ع) در پایان خطبه‌های نماز جمعه بر قرائت صلوات‌ تاکید داشتند، ما سه نوع صلوات شامل؛ ناقص، کامل و کبیره داریم، صلوات کبیره کاملترین نوع صلوات‌ها است، همان صلواتیکه در قنوت نماز میت خوانده می‌شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: صلوات کبیره شامل چهار واژه؛ صلات، برکت، تهنن و سلام است، صلات به‌معنای رحمت بوده یعنی خداوند، ملائک و مومنان بر پیغمبر و خاندانش صلوات می‌فرستند، صلاتی که  خداوند می‌فرستند به‌معنای ارسال رحمت لاست، صلات ملائکه مفهوم دعا دارد و صلات مومنان به‌معنای طلب رحمت است.

 

خطیب جمعه ساری با اشاره به اینکه مرحوم علامه طباطبایی در کتاب ترجمه المیزان، بر اینکه کلام صلات با کلمه رحمت تفاوت دارد، تاکید کرد و گفت: صلات مقدمه رحمت بوده و جمعش صلوات است، اما واژه رحمت جمع بسته نمی‌شود،  واژه برکت نیز به‌معنای فراوانی پایدار است، واژه تهنن نیز به‌معنای شفقت و مهربانی است.

 

وی عنوان کرد: همانطور که می‌دانید سلام در صلوات به‌معنای تحیت (درود) و انقیاد (فرمانبرداری و تسلیم‌پذیری) است، خداوند به کسی که مصائب فراوان دیده باشد صلوات هدیه می‌دهد، پیمغبر اکرم(ص) نیزکسی است که بالاترین سختی‌ها را در مسیر کمک به امت و برای مردم کشیده و سزاوار صلوات از جانب خدا و مومنان است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه خطبه نمازجمعه این هفته ساری با تاکید بر لزوم رعایت تقوا، پیش رو بودن اربعین حسینی را تسلیت گفت و اذعان کرد: برای زیارت اربعین بعد زمانی و مکانی مطرح نیست، خرسندیم در سال جاری با محدودیت‌های کرونایی حدود ۶۰ هزار نفر از هم‌وطنان زائران حسینی توفیق حضور در اربعین را داشتند.

 

وی همچنین افزود: گزارش‌گری و اطلاع رسانی حضرت زینب (س) نقطه عطف حادثه کربلا و اربعین است، اینکه یزیدیان هر کاری هم که انجام دادند باز نتوانستند نور الحسین (ع) را خاموش کنند و دلدادگی اهل بیت (ع) را از بین ببرند بر همه ثابت شده است.

 

خطیب جمعه ساری بیان کرد:  سالروز شهادت آیت الله «سید عبدالکریم هاشمی نژاد» را در پیش داریم این خطیب توانا، افتخار مازندران و کشور و یکی ارکان مهم پیروزی انقلاب بود که در همان اوایل پیروزی انقلاب در سال ۱۳۶۰ توسط منافقان کوردل ترور شد.

 


وی  در رابطه با هفته دفاع مقدس به پیام پرمحتوای مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: دفاع مقدس مزین به نام و یاد شهیدان عالی مقام است، این نقش شهیدان و خونشان بود که حقانیت جمهوری اسلامی را برای همیشه تاریخ ثبت کرد، شهدا این اسوه‌های ایثار درس بزرگی به جهانیان دادند، کاری کردند که ملت برای همیشه قدرشناس باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به کارکرد خوب کلامی و عملی آیت الله رئیسی در دولت سیزدهم، گفت: سخنرانی خوب و تصویری رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل با عنوان عصاره انقلاب که دنیا تشنه آن است، واردات دهه‌ها میلیون دز واکسن، خبر پیوستن به سازمان همکار‌ی‌های شانگهای، ابلاغ دستور اجرایی شدن هفت مصوبه شورای عالی فرهنگی که از دولت قبل به زمین مانده بود، سفر در  جمعه‌ها و دیدار با مردم و غیره از جمله اقداماتی است که نشان از عملکرد خوب این دولت دارد.

 

وی با اشاره به افزایش موج واردات واکسن کرونا به کشور در دولت سیزدهم گفت: آیت الله رئیسی و هیئت دولت سیزدهم نشان دادند که اگر اراده جدی و برنامه ریزی مناسب وجود داشته باشد، می‌توان مسائل اصلی کشور را حل کرد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: به راه افتادن سر و صدا بین دولت های استکباری که به خودشان هم رحمی ندارد در خصوص نقض قرارداد خرید چندین فروند زیردریایی توسط فرانسه از استرالیا پس از مدت چهار سال و اندی با ورود آمریکا و انگلیس، باری دیگر خوی استکبار جهانی را نشان داد.

 

خطیب جمعه ساری در پایان اظهار کرد: کشورهای گردن‌کلفت پرمدعا، کشورهای ضعیف بزرگ‌نما باید بدانند که ما با توکل برخدا و توجه بر تقوا، این راه اصیل را ادامه خواهیم داد و مملکت خودمان را  به توان آن‌ها آویزان نخواهیم کرد.

کد خبر 1098023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha