موکب گردان بانوان نانوا در ایام اربعین نان صلواتی پخت و توزیع می کند

موکب گردان بانوان نانوا خانوک که از پنجشنبه اول مهر ماه در پارکینگ گلزار شهدای کرمان مستقر شده، با پخت نان صلواتی به زائران شهدا در ایام اربعین حسینی خدمت رسانی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ موکب گردان بانوان نانوا خانوک که از پنجشنبه اول مهر ماه در پارکینگ گلزار شهدای کرمان مستقر شده، با پخت نان صلواتی تا روز اربعین به زائران شهدا خدمت رسانی می کند.

 

 

این موکب که در سال های گذشته با اعزام به کربلای معلی حدود ۱۸ روز برای زائران اربعین در مسیر پیاده روی نان صلواتی پخت می کرد حالا با شرایط کرونا باز هم از پای ننشسته و تنور خود را این بار در جوار گلزار شهدای کرمان روشن کرده تا همواره خادم الحسین باشد.

 

 

حجت الاسلام درویش نژاد از خادمین این موکب می گوید: این گردان در اوایل جنگ تحت عنوان گروه پشتیبانی بانوان جنگ فعالیت می کرد و در آن زمان مربا، نان، لباس برای رزمندگان و... به جبهه می فرستاد و حتی گاهی برای تقویت روحیه رزمندگان، تعدادی از ایشان که از مادران شهدا بودند خود به جبهه رفته و در خط مقدم کمک های خانوک را بین رزمندگان توزیع‌ می کردند.

 

وی با یاد کردن از مرحومه زهرا اسدی که از سوی حاج قاسم به «چریک پیر» لقب داده شده، افزود: در ۱۵ آبان ماه سال ۹۸ و دو ماه قبل از شهادت حاج قاسم، خود ایشان با دستخط مبارک  ۱۵ آبان در ستاد بازسازی عتبات عالیات تهران، این گردان را به عنوان موکب ثبت کردند.

 

به گفته وی این موکب که در سیل اهواز و زلزله  و... نیز خدمت دهی کرده؛ در حال حاضر روزانه یک هزار و ۷۰۰ نان صلواتی پخت و در جوار قبور شهدای کرمان و نیز محدوده شهر میان نیازمندان توزیع می کند.

 

 

کد خبر 1098665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha