برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در مسجد و آرامگاه «نور» شیراز

رضا زاده گفت: مراسم اربعین حسینی (ع) در مسجد و آرامگاه «نور» شیراز با توزیع شربت نذری، مداحی، سخنرانی، اقامه نماز ظهر عاشورا و اطعام حسینی برگزار شد.

«سیده مریم الشریعه رضازاده»، با تسلیت اربعین حسینی (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز گفت: مراسم اربعین حسینی (ع) و بزرگداشت هفته دفاع مقدس روز دوشنبه 5 مهر از ساعت 10  با فعالیت ایستگاه شربت در کوچه مسجد و آرامگاه «نور» شیراز آغاز شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز افزود: از ساعت 11 نیز مراسم سوگواری در داخل مسجد با مداحی و روضه خوانی کربلایی «بهادری» دنبال شد.

مسئول هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» شیراز اضافه کرد:  مراسم اربعین حسینی (ع) در مسجد «نور» شیراز امروز با اقامه نماز توسط حجت الاسلام «علوی نژاد» و اطعام حسینی ادامه یافت.

رضازاده با اشاره به نقش موثر زنان در واقعه کربلا بیان کرد: همچنین حجت الاسلام «روح الله صدوق» پیرامون نقش تاثیر گذار زن در کربلا و همچنین دفاع مقدس در جامعه به سخنرانی پرداخت و بر حضور زنان و تمام افراد خانواده در جریان های مذهبی، سیاسی و ملی تاکید کرد.

وی تاکید کرد: اربعین امام حسین (ع) یادآور روزی است که اسرای کربلا بعد از 40 روز اسیری وتحمل رنج و سختی به کربلا بر سر خاک شهدای عاشورا برگشتند و سرهایی که 40 روز بر سر نیزه ها بود به مرور به بدن ها ملحق و دفن شد.

کد خبر 1099328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha