موفقیت کانون فهمای ولایت جیرفت در دومین رویداد ملی فهما 

کانون فهمای ولایت توانست در اولین رویداد ملی فهما جزء ۵ کانون برتر فهمای استان شود و در دومین رویداد ملی فهما نیز با تلاشی مضاعف از برترین های فهمای جنوب کرمان در رواق های سرود، قلم و دانش شد.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: کانون فهمای ولایت یکی از اولین کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح جنوب کرمان است که با مجوز ستاد فهمای استان کرمان در دهه ۱۳۷۰، فعالیت خود را در مسجدالرسول شهر جیرفت آغاز کرد.


از همان ابتدا عزم خود را برای جذب سنین مختلف مخصوصا جوانان و نوجوانان به فعالیت های مسجد محور کانون جزم کرده و در طول سال دوره های آموزشی مختلف در حوزه های قرآنی، فرهنگی و هنری را در قالب طرح های اوقات فراغت بهاره، تابستانه، پائیز و زمستانه برگزار کرد.


تا قبل از شیوع کرونا برنامه های آموزشی کانون فهمای ولایت با حضور کودکان، نوجوانان و جوانان رونق خاصی داشت اما علی رغم محدودیت های کرونایی، با راه اندازی زیست بوم بچه های مسجد و آغاز رویدادهای ملی فهما، برنامه های کانون ولایت رونق گرفت.


کانون فهمای ولایت توانست در اولین رویداد ملی فهما با کسب ۸ هزار و ۳۱۱ امتیاز جزء ۵ کانون برتر فهمای استان شود و در دومین رویداد ملی فهما نیز با تلاشی مضاعف موفق به کسب ۱۱ هزار و ۴۹۵ امتیاز شد و از برترین های رواق سرود، قلم و دانش در استان شده و آثارش به مرحله داوری کشور راه یافت.


بنا بر این گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان برای آشنایی با برنامه های کانون فهمای ولایت با مدیر این کانون گفت و گو کرد.


ایوب عبدی نسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از اقدامات کانون از ابتدا، شناسایی استعدادهای هنری و پرورش این استعدادها بوده تا در آینده بتواند از ظرفیت آنها به عنوان مربی دوره های آموزشی استفاده کند.


مدیر کانون فهمای ولایت مسجدالرسول جیرفت افزود: ایمان عباس زاده سرپرست گروه سرود شهید پایدار یکی از جوانان نخبه مسجدی و پرورش یافته کانون فهمای ولایت است که اکنون به عنوان مربی سرود در سطح جنوب کرمان شناخته شده است.


وی بیان کرد: خوشبختانه گروه سرود شهید پایدار کانون ولایت در پرتو تلاش های خالصانه عباس زاده توانسته به عنوان یکی از گروه های مطرح کشوری شناخته شود و تاکنون در چندین جشنواره استانی و کشوری نیز حائز رتبه های برتر شده است.


عبدی نسب ابراز کرد: در دومین رویداد ملی فهما با تلاش های بچه های گروه سرود شهید پایدار تحت نظارت مربی با تجربه این گروه، کانون ولایت توانست در رواق سرود در سطح استان رتبه برتر را کسب کند.


مدیر کانون فهمای ولایت مسجدالرسول جیرفت با بیان این مطلب که بیش از ۶ سال از راه اندازی گروه سرود شهید پایدار می گذرد، یادآور شد: یکی از موفقیت های این گروه سرود کسب رتبه اول بخش رای مردمی جشنواره آوای بی نشان ها و همچنین کسب رتبه دوم در جشنواره خرمشهر است.


وی اظهار کرد: علاوه بر این نیز گروه سرود شهید پایدار به مناسبت های گوناگون از سوی نهادهای مختلف از جمله آستان قدس رضوی، سپاه و صدا و سیمای مرکز استان کرمان، برای اجرای سرود دعوت شده است.


عبدی نسب ادامه داد: یکی از فعالیت های کانون تحت نظارت عباس زاده برگزاری دوره های استعدادیابی و آموزش استعدادهای کشف شده برای تشکیل گروه های سرود جدید است.


مدیر کانون فهمای ولایت مسجدالرسول جیرفت عنوان کرد: قطعا استعدادهای نهفته زیادی همچون مربی و بچه های گروه سرود شهید پایدار در سطح جنوب کرمان وجود دارند که باید شناسایی شده و استعدادهای آنها پرورش یابد.


وی اجرای طرح شنبه های کتاب را یکی از برنامه های شاخص کانون فهمای ولایت در سومین رویداد ملی فهما برشمرد و افزود: این طرح که از سوی ستاد هماهنگی فهمای کشور، ذیل رواق کتاب برنامه ریزی شده با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.


عبدی نسب خاطرنشان کرد: از آنجایی که کتابخانه کانون فهمای ولایت کتابخانه ای با بیش از ۳ هزار عنوان کتاب در زمینه های مختلف است بنابراین سعی شده در اجرای طرح شنبه های کتاب به معرفی بخشی از این کتاب ها بپردازیم.


مدیر کانون فهمای ولایت مسجدالرسول جیرفت ابراز کرد: تاکنون در اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم نیز با هدف معرفی الگوهای برتر به اعضای کانون و اهالی مسجد، از نخبگان مسجدی، جوانان و نوجوانان فعال مسجد تجلیل شده است.


وی یادآور شد: سال گذشته از طریق بارگزاری آثار در سامانه فهما، توانستیم در سطح استان در رواق های قلم و دانش رتبه برتر کسب کنیم.

 

عبدی نسب در خاتمه عنوان کرد: خوشبختانه سامانه فهما در شرابط کرونایی که فعالیت های حضوری و جمعی کانون های فهما کمرنگ شده بود، زمینه ای را فراهم کرد تا کانون های فهما در کنار رقابت سالم بتوانند در دوره های آموزشی و برنامه های متنوع رویدادهای ملی شرکت کرده و مطالب مفیدی را فرا بگیرند.

کد خبر 1100538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha