کسب و کارهای نوین افزایش یافته است/ تاثیر کرونا بر خدمات و کشاورزی

ایروانی گفت: کسب و کارهای نوین در مدل و برنامه های متنوع در استان اصفهان افزایش یافته و کرونا نیز در رشد آن اثر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محسن ایروانی» در نشست خبری با خبرنگاران اصفهان با اشاره به راه اندازی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان اصفهان اظهارداشت: سرمایه گذاری های نوین در بخش های استان اصفهان صورت گرفته که از جمله آن فناوری اطلاعات و فعالیت های نوین بوده است.

 

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان افزود: کسب و کارهای نوین در مدل و برنامه های متنوع در استان اصفهان افزایش یافته و کرونا نیز در رشد آن اثر گذاشته و این روند روبه رشد است.

وی ادامه داد: شرکت های زیاد و با تنوع و برنامه های مختلفی راه اندازی شده و محوریت آن ها فعالیت بر بستر و ظرفیت فناوری های نوین بوده است.

 

ایروانی با بیان اینکه شرایط برای سرمایه گذاری تسهیل شده، تصریح کرد: فرآیندها در حال تسهیل است و ستاد تسهیل سعی کرده تا موانع را با مذاکره و ارائه راهکار بردارد و فرصت های اقتصادی ایجاد شود.

 

وی با بیان اینکه ارتباط بین سامانه های اخذ محوز با سامانه های اداری برقرار شده، خاطرنشان کرد: این موضوع در تسهیل شرایط نقش داشته و مانع زدایی با بهبود و ارائه قوانین ساده انجام شده است.

 

*تاثیر کرونا بر خدمات و کشاورزی

 

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان بر فراز و فرودهای اقتصادی ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: بخش خدمات، کشاورزی و صنعت به ترتیب بیشترین خسارت را از کرونا دیده اند و بخش کشاورزی بیشتر در حوزه گل های تزئینی بوده که به دلیل کاهش مراسمات تقاضا کاهش یافت.

وی ادامه داد: در صنایع نساجی که تحریم شدیم تولید داخلی افزایش یافت و صادرات محصولات ساختمانی و صنعتی انجام می شود که فعالیت گلخانه ای و همچنین کسب و کارهای نوین مورد توجه قرار گرفته است.

ایروانی با بیان اینکه کسب و کارهای نوین و آنلاین توانست در دوران کرونا نقش آفرینی برای رفع مشکلات مردم داشته باشد، تصریح کرد: اگرچه بخش خدمات متاثر از کرونا شد اما بخش خدمات آنلاین توانست رشد پیدا کند.

 

کد خبر 1101147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha