سامانه رهتاب هزینه های دلالی را حذف کرد/ساماندهی نظام مالیاتی

هندسی گفت: سامانه رهتاب استان اصفهان هزینه های دلالی را حذف کرد و در شرایط سخت اقتصادی به بهبود وضع معیشت مردم کمک کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «فرامرز هندسی» در نشست خبری با خبرنگاران اصفهان با اشاره به راه اندازی سامانه رهتاب در یک سال گذشته در استان اصفهان و توزیع خدمات یارانه ای اظهارداشت: این سامانه در شرایط سخت اقتصادی به مدیریت این استان کمک کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و ایده پرداز سامانه رهتاب افزود: سامانه رهتاب استان اصفهان هزینه های دلالی را حذف کرد و در شرایط سخت اقتصادی به بهبود وضع معیشت مردم کمک کرد.

 

وی ادامه داد: بر اساس این سامانه ارتباط بین تولیدکننده، بازار و مردم برقرار شد و بر اساس کد ملی مواد غذایی به دست مردم رسید تا واسطه ها حذف و قیمت ها کاهش یابد.

 

هندسی با بیان اینکه 647 روز از راه اندازی این سامانه می گذرد، اذعان داشت: سه هزار و 300 میلیارد تومان اجناس از تولید کننده به خریدار منتقل شده و در حال حاضر 2 میلیون و 800 هزار نفر از استان اصفهان عضو این سامانه هستند.

وی با اشاره به نقش مدیریت این سامانه در انتقال گوشت مرغ، تصریح کرد: 146 میلیارد تومان در مرغ زنده و 79 میلیارد تومان از مرغ کشتار شده به صرفه مصرف کنده بوده و کاهش هزینه داده است.

 

*ساماندهی نظام مالیاتی

 

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ساماندهی نظام مالیاتی برای رونق کسب و کار و جلوگیری از فرار مالیاتی ضرورت دارد که این کار در استان اصفهان به صورت پایلوت در حال اجرا است.

«ولی الله هادیان» با بیان اینکه درآمد بر مالیات نشان از رشد اقتصادی است، تصریح کرد: در گذشته به دلیل فروش نفت و کسب درآمد از این حوزه کمتر به فکر ساماندهی حوزه اقتصادی در کشور رفته اند به همین دلیل الان ناهماهنگی هایی وجود دارد.

 

کد خبر 1101150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha