جذب سرمایه گذار بهترین راهکار توسعه در استان است

عاملی گفت: مهمترین شاخصه برای توسعه یک شهر، بخش و یا شهرستان، جذب سرمایه گذار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از استانداری اردبیل، «سید حامد عاملی» در نشست با جمعی از مسوولان و سرمایه گذاران بخش خصوصی ارشق شهرستان مشگین شهر گفت: یکی از برنامه های مهم ما در جهت رفع محرومیت ها توجه به ظرفیت بخش خصوصی است.

 

استاندار اردبیل افزود: خوشبختانه ناحیه صنعتی شهر رضی یکی از ظرفیت های خوب ایجاد شده در این بخش است و ما حتما رفع مشکلات و موانع پیش روی این ناحیه را به طور جدی در دستور کار خود قرار می دهیم.

 

این مقام مسئول ادامه داد: لازم است بخشداری این شهرستان  به شکل جدی پیگیر 49 هکتار زمین برای توسعه ناحیه صنعتی باشند و در این راستا هر مانعی نیز پیش رو باشد، به سرعت رفع شود.

 

عاملی اظهار داشت: همچنین از سرمایه گذاران این ناحیه صنعتی هم که تلاش های بسیاری را در به ثمر رساندن امر تولید در یکی از محروم ترین مناطق استان تحمل کرده اند، قدردانی می شود.

 

وی عنوان کرد: با توجه به محرومیت های مورد اشاره مسئولین این بخش و شناختی که وجود دارد، تمامی مشکلات این منطقه احصاء شده تا به صورت مستمری مورد پیگیری قرار گیرد.

 

در ابتدای این جلسه؛ « ظاهر نوری» با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای صنعتی، کشاورزی، دامپروری و پرورش گیاهان دارویی در این منطقه خواستار توجه بیش از پیش مسوولان شده و اعلام داشت: در حال حاضر، در ناحیه صنعتی رضی شاهد فعالیت کارخانه هایی با ظرفیت بسیار خوب صادراتی و اشتغالزایی هستیم که وجود این کارخانه ها باعث ایجاد مهاجرت معکوس در منطقه شده اند.

 

بخشدار ارشق بیان کرد: برخی از کارخانه ها از جمله برین چوب و رنگ و رزین آرکا در حال حاضر نیز محصولاتشان را به کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان و افغانستان صادر می کنند.

 

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام «کریم قیاسی» نیز ضمن جهادی و انقلابی خواندن استاندار اردبیل، به سه مشکل عمده بخش ارشق اشاره کرده و خواستار رسیدگی و توجه ویژه شد.

 

امام جمعه شهر رضی کمبود آب و خشکسالی های پی در پی، وضعیت راه ها و جاده نامطلوب و برخی ناعدالتی ها در حق این بخش که با مرکز شهرستان دارای فاصله زیاد است را از جمله مشکلات منطقه ذکر کرد.

کد خبر 1101646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha