طرح تکمیل و توسعه حافظیه زینتی برای فرهنگ ایرانی-اسلامی است

ایمانیه گفت: با اختصاص اعتبار برای طرح تکمیل و توسعه حافظیه این مکان به بزرگترین سایت فرهنگی، ادبی و گردشگری کشور تبدیل می شود و زینتی برای شیراز و فرهنگ ایرانی-اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، شامگاه امروز (چهارشنبه 21 مهر) در مراسم یادروز حافظ با عرض خیر مقدم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در فارس در این برنامه گفت: ترس و عشق در نظر اندیشمندان دینی، مصداق بندگی و سیر و سلوک انسن به سوی خداوند متعال است.

استاندار فارس افزود: عارفان بزرگ ما همواره به کمند محبت خداوند گراییده اند و به رحمت خداوند دل باخته اند و همواره با عشق به سوی معبود نگرش عاشقانه داشته اند و در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)، ملاصدرا، سیبویه، سعدی، حافظ و ... از این دسته عارفان بوده اند که مردم سرزمین ما همواره مرهون دانش، معرفت و ذوق آنها بوده اند.

وی اضافه کرد: نگاه عارفانه و دینی حافظ در بیت «هر چه کردم همه از دولت قرآن کردم» مشهود است و عرفان عاشقانه وی برخاسته از مکتب معرفت شناسانه رندی اوست.

ایمانیه تاکید کرد: حافظ به لطف ازلی و رحمت بی علت خداوند امیدوار است و همواره لطف خدا را بیشتر از جرم ما می داند و انس وی با قرآن کریم در حد والایی است.

وی ادامه داد: آموزه های دینی و انسانی حافظ از قرآن و مفاهیم بلند قرآن، جهان نگری وی را تشکیل می دهد و مقام معظم رهبری به همین دلیل وی را «گوهر یگانه فرهنگ فارسی» لقب داده اند و در وصفش گفته اند که حافظ درخشان ترین ستاره فرهنگ فارسی است و تمام اقشار را مجذوب جلوه های الهی و عرفان خود کرده است.

استاندار فارس با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار به تکمیل و توسعه حافظیه گفت: به نتیجه رسیدن این طرح، حافظیه را به بزرگترین سایت فرهنگی، ادبی و گردشگری کشور تبدیل می کند و زینتی برای شیراز و فرهنگ ایرانی-اسلامی است.

کد خبر 1104705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha