۱۰۴۲نفر از نخبگان  قرآن ، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران تجلیل شدند

۱۰۴۲ نفر از نخبگان سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ امروز(۲۲مهر) با حضور مدیرکل آموزش و پرورش دیارعلویان در اردوگاه دانش آموزی بادله معرفی و تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمودتنها» امروز(۲۲مهر) در چهارمین آئین تجلیل از نخبگان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان مازندران که در اردوگاه دانش آموزی بادله برگزار شد،اظهار کرد:اداره امور قرآنی، عترت و نماز آموزش و پرورش استان مازندران در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹مسابقات، جشنواره ها، و پویش‌های فرهنگی قرآنی متعددی برگزار کرد که هدف از این برنامه‌های فرهنگی انتقال مفاهیم نورانی قرآن کریم و اشاعه سیره تربیتی اهل بیت (علیهم السلام) و ترویج فرهنگ نماز به جامعه بزرگ آموزش و پرورش در طی یک سال تحصیلی بود که با برنامه‌های متنوع و درگیر کردن ذائقه‌های مخاطبان در قالب بخش‌های مختلف انجام شد.

 

رئیس اداره امور قرآنی، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران افزود: رسالت اصلی ما این است که نسبت به تعلیم و یادگیری مفاهیم نورانی  قرآن و عترت به خصوص در بین کودکان و نوجوانان کوشا باشیم چرا که تمسک به ثقلین راه سعادت و عاقبت بخیری آنان است.

 

وی به اهمیت تربیت دینی دانش آموزان و تجلیل از مربیان این قشر اشاره کرد و گفت: چهارمین آئین تجلیل از نخبگان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان مازندران جهت ارج نهادن به تلاش تمام کسانیکه در راه آشنایی و انس دانش آموزان با این سه منشور نورانی تلاش می کنند، برگزار شده است.

 


تنها با بیان اینکه آموزش دانش آموزان به واسطه شیوع کرونا در بستر شبکه شاد برقرار بوده و هست، یادآورشد: تاکنون جشنواره‌ها و مسابقات و پویش‌های مختلف قرآنی به صورت مجازی برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه در زیست بوم جدید کارگاه‌های آموزشی و سلسله نشست‌های تخصصی نسیم هدایت برگزار شد، بیان کرد: بیش از ۲۲۰ هزار نفر در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز و طرح سراسری مصباح‌الهدی و جشنواره ها مشارکت داشتند.

 

تنها به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر این که ترویج فرهنگ قرآنی سنگین‌ترین مسئولیت نظام اسلامی است، خاطرنشان شد:ما باید به فعالیت‌های اثرگذار سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز، نگاهی ویژه داشته باشیم و تلاش کنیم تا فعالیت‌هایی از جمله، حفظ و مفاهیم قران که مقدمه ای برای انس با قرآن کریم است و باعث نیل کودکان و نوجوانان، به‌سوی حیات قرآنی می‌شود را فراگیر تر کنیم.

 

وی با بیان اینکه تلاش داریم در راستای تحقق منویات رهبری طرح مصباح الهدی را که موجبات آشنایی دانش‌آموزان با سیره تربیتی و سبک زندگی ائمه معصومین(ع) را فراهم می‌کند رونق بخشیم، ادامه داد: همچنین سهی داریم در بحث توسعه اقامه نماز دانش‌آموزی در خانه و مدرسه که باعث عظمت این فریضه الهی می‌شود  اهنمام ویژه داشته باشیم.

 

تنها از برگزاری با شکوه تر مسابقات و جشنواره های قرآنی ویژه دانش آموزان استان مازندران خبر داد و گفت: این مسابقات  و چشنواره های دانش‌آموزی بهترین محل کشف و رشد استعدادهای قرآنی است.

 

 

کد خبر 1104950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha