برای رونق تولید داخلی باید کیفیت محصولات را بالا ببریم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تولید رونق داخل باید کیفیت محصولات را بالا ببریم، گفت: ممنوعیت واردات در برخی بخش ها باعث ازدیاد کالای قاچاق و چمدانی می شود.

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در رابطه با بحث ممنوعیت واردات گفت: واردات به عنوان یک اهرم بسیار قوی در بحث ضعیف کردن و حذف تولید داخلی است اما اینکه ما بگوییم فقط واردات به تولید آسیب می رساند، درست نیست چرا که حواشی دیگری تولید را ضعیف کرده است.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما برای اینکه تولیدمان رونق پیدا کند باید کیفیت محصولات مان را بالا ببریم و قیمت ها را پایین بیاوریم. در کنار این اقدامات با ممنوعیت واردات از تولید داخل حمایت کنیم.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر در بحث واردات خودرو فشار وحشتناکی می آورند که واردات اتفاق بیفتد حدود 40 سال است که خودروی داخلی ما فرصت داشته است که خودش را به روز کند و قیمت ها را متعادل کند ولی نتوانسته است.

 

کوچکی نژاد بیان کرد: در حال حاضر ما جوانان خلاق و فعالی داریم که می توانند کارهای بزرگی در حوزه های تولیدی انجام دهند، باید از نبوغ و استعداد انها استفاده کنیم و به رونق تولید کمک کنیم.

 

وی با انتقاد از دخالت دولت ها در بحث تولید گفت: تا زمانی که مدیریت تولید در دست دولت باشد، ما در این بخش به جایی نمی رسیم. زمانی می توانیم در تولید تحول ایجاد کنیم که بخش خصوصی را در این رابطه قوی کنیم. با حضور بخش خصوصی کیفیت ها بالا می رود و قیمت ها نیز متعادل می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در بحث واردات نیز باید کمی با تدبیر عمل کنیم چرا که ممکن است محدودیت واردات بحث قاچاق و کالاهای چمدانی را در کشور زیاد کند.

کد خبر 1105640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha