مسابقه قرآنی «مدهامتان» بزرگترین گردهمایی فعالان قرآنی کانون‌های مساجد است

حجت الاسلام کلات پور ، گفت: مسابقه قرآنی «مدهامتان» بزرگترین گردهمایی فعالان قرآنی کانون‌های مساجد است که به طور سالانه در رده‌های مختلف سنی بین خواهران و برادران برگزار می شود.

حجت الاسلام افشین کلات پور  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: ﮐﺎﻧﻮن ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و ﻫﻨﺮی ﻣﺴﺎﺟﺪ استان در راﺳﺘﺎی ﻧﺸﺮ و ﺗﺮوﯾﺞ ﻣﻌﺎرف ﻗﺮآﻧﯽ و اﺳﺘﻔﺎده از اﺑﺰارﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و ﻫﻨﺮی ﺑﺮای ﺟﺬب و ﺗﺮﻏﯿﺐ ﺑﯿﺸﺘﺮ و ﺑﻬﺘﺮ ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن و ﺟﻮاﻧﺎن در فعالیت‌های قرآنی مساجد این جشنواره را برگزار می‌کند.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان کرمانشاه افزود:ترویج فرهنگ قرائت و تفسیر قرآن کریم از بزرگترین برنامه‌های تقویمی کانون‌های مساجد در طول سال است که نوجوانان و جوانان حضور فعالی در این برنامه داشته و خواهند داشت.

 

وی با اشاره به اهداف جشنواره مدهامتان خاطر نشان کرد: این جشنواره با هدف رغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان قرآنی در مسابقات فنی و تخصصی اوقاف و حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طراحی و اجرایی شده است.

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: تجربه برگزاری این جشنواره در سال‌های گذشته نشان داده که جوانان و نوجوانان مسجدی زیادی از این جشنواره استقبال می کنند و هرساله به تعداد شرکت کنندگان افزوده می شود .

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان کرمانشاه بابیان اینکه جشنواره قرآنی «مدها متان» را از جمله طرح‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوان است گفت: ترویج شعائر الهی و معارف قرآنی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

کد خبر 1106412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha