امام (ره) با نامگذاری هفته وحدت فرصت اتحاد را ایجاد کرد/ میراث گرانبهای پیامبر(ص) تبلیغ شود

حجت الاسلام ترابی گفت: امام خمینی (ره) با نامگذاری این هفته، از نقطه افتراق، فرصت اتحاد را ایجاد و این ایام را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند.

حجت الاسلام «محمود ترابی» با تبریک هفته وحدت ربیع المولود و ربیع الهجرت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هجرت از امور اساسی که بنیان اسلام و تبلیغ اسلام بر آن است و در دین مداری هجرت اصل است و جزو دین محسوب می شود.

 

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه هم هجرت اخلاقی و هم هجرت و محوریت هجرت ولای حکومت اسلامی است، افزود: اگر هجرت جایی تشکیل شد انسان بر اساس زندگی خودش را تشکیل دهد و همچنین جامعه اسلامی که در آن آزاد باشد، انسان باید در محیطی زندگی کند که اهل توحید و تقوا باشد.

 

وی تاکید کرد: جا دارد در ماه ربیع الاول هجرت را از نگاه جامعه شناسی و آثار معارفی و جایگاه و وزنش در ارزش های دینی بیشتر کار کنیم تا بتوانیم جهتی را ترغیب کنیم.

 

حجت الاسلام ترابی با تبریک هفته وحدت به امام راحل، گفت: امام خمینی (ره) با نامگذاری این هفته، از نقطه افتراق، فرصت اتحاد را ایجاد و این ایام را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند.

 

وی ادامه داد: هفته وحدت درس بزرگ و الگویی است که باید از این فرصت ها استفاده کنیم.

 

امام جمعه گنبدکاووس تاکید کرد: در رابطه با وحدت و همبستگی امروز، کار روی وحدت یک ضرورت اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه تفرقه یک امر سیاسی است که توسط دشمن ایجاد شده است، گفت: امروز باید با دست بزرگ ولایت و حکومت و پشتیبانی حکومت های دینی و اسلامی این امر وحدت را در مقابل امر تقرقه که سیاست دشمن است تبلیغ کنیم.

 

حجت الاسلام ترابی افزود: چه در باب اخلاق و کلام و ارزش ها و اخلاق ها باید از خشونت ها دوری کنیم و آن چیزی که باعث خوش بینی و زندگی شیرین می شود را تبلیغ کنیم.

 

وی تاکید کرد: آنچه را که مایه وحدت است به خصوص وجود پیامبر (ص) و میراث گرانبهایش قرآن و عترت را تبلیغ کنیم تا وحدت مسلمین حفظ شود.

 

کد خبر 1106511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha