صادرات تولیدات استان اصفهان ۷۵ درصد افزایش یافته است/ اشتغال و تولید با خروج از رکود

موفق با اشاره به فعالیت صادراتی محصولات تولیدی استان اصفهان گفت: امسال صادرات تولیدات این ۷۵ درصد افزایش یافته و فرصتی برای ارزآوری و درآمدزایی بوده است.

»ایرج موفق» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به اقدامات شش ماهه اول امسال در راستای تحقق شعار سال و رونق کسب و کار و اشتغال در استان اصفهان اظهارداشت: کرونا بر فعالیت برخی از مراکز تولید اثرگذاشته اما در برخی از صنایع نیز سهم تولید و فرصت صادراتی این سال ها رشد داشته است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: سال گذشته بیش از هزار عنوان محصول تولیدی استان اصفهان در عرصه های مختلف به مقصد یکصد کشور جهان صادر شده که میزان ارزآوری و درآمدزایی بالایی داشته است.

 

وی با بیان اینکه این روند روبه افزایش تویلدات و صادرات امسال هم وجود دارد، تصریح کرد: : امسال صادرات تولیدات این 75 درصد افزایش یافته و فرصتی برای ارزآوری و درآمدزایی بوده است.

 

موفق، با اشاره به تسهیلات بانکی حمایتی در دوران کرونا برای مشاغل مختلف، گفت: از شش ماهه دوم سال قبل تاکنون سه هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به صاحبان صنایع این استان پرداخت شده است.

 

وی اضافه کرد: این اقدام به حفظ اشتغال پایدار، تولید و رفع موانع و مانع زدایی ها کمک کرده و البته در این راستا نهادهای مختلف اداری نیز همکاری و مشارکت داشته اند.

 

*اشتغال و تولید با خروج از رکود

 

رئیس سازمان صمت استان اصفهان رونق تولید برای کاهش بسیاری از دغدغه های اجتماعی را مهم بیان کرد و گفت: اشتغال و تولید با خروج از رکود واحدهای تولیدی رقم خورده است که بیش از 900 واحد صنعتی از سال 98 تاکنون که راکد و یا غیرفعال شده بودند مجدد فعالیت خود را آغاز کرده اند.

 

وی ادامه داد: همین موضوع علاوه بر راه اندازیبیش از هزار واحد صنعتی جدید زمینه اشتغال و کارآفرینی بسیاری شده و سرمایه گذاری در این حوزه را افزایش داده است.

 

موفق، خاطرنشان کرد: صنایع جدیدی که مجوز فعالیت می گیرند باید تاییدیه سازمان حفاظت از محیط زیست را در راستای حفظ هوای استان و جلوگیری از آلودگی ها را کسب کنند.

 

کد خبر 1106989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha