اهتمام مسئولان در حل مشکلات اقتصادی نباید باعث کم توجهی به فرهنگ شود

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: اهتمام مسئولان در حل مشکلات اقتصادی نباید به قیمت کم توجهی به فرهنگ تمام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علی ذوعلم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش بر این نکته مهم تأکید فرمودند که "فرهنگ از اقتصاد مهم تر است" و توجه به عمق این کلام نشان می دهد که رسیدگی به مباحث فرهنگی باید جزو اولویت های مسئولان در اداره امور کشور باشد.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: البته باید توجه داشت که اقتصاد و فرهنگ بر یکدیگر تاثیر و تأثر متقابلی دارند، اما با این وجود، فرهنگ به معنای عام کلمه از جایگاه والاتر و اساسی تری برخوردار است، چرا که زیربنای همه مسایل سیاسی، اقتصادی،‌اجتماعی، علمی و ...، فرهنگ است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: ریشه بسیاری از تحولات در جامعه ، فرهنگ است و جامعه ای که به مباحث و مسایل فرهنگی بی توجه و کم توجه باشد، قطعاً دچار مشکلات جدی می شود و نمی تواند به اهداف از پیش تعیین شده نائل شود.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: از دولت سیزدهم انتظار می رود که با رویکرد مردمی و روحیه انقلابی و جهادی به مباحث فرهنگی ورود پیدا کرده و با هدفمندی و کار و تلاش خستگی ناپذیر ، معضلات فرهنگی جامعه را چاره اندیشی نماید.

 

وی بیان داشت: آن چه ضرورت دارد این است که اهتمام مسئولان به مسایل اقتصادی و حل مشکلات مردم در این زمینه که از ضروری ترین کارها هم به شمار می رود، نباید باعث کم توجهی و یا بی توجهی به حوزه فرهنگ و امور مربوط به آن شود.

 


 

کد خبر 1109837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha