گردهمایی مدیران کانون های مساجد آبدانان برگزار شد/ فعالیت ۲۲ کانون در آبدانان

گردهمایی مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری شهرستان آبدانان در محل مسجد امام موسی کاظم(ع) این شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، این گردهمایی با حضور مدیران و اعضای فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان آبدانان با محوریت انجام هماهنگی های لازم در خصوص اجرای برنامه های ویژه و  طرح ملی فهما و ارسال و ثبت برنامه ها و فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در این نشست، اظهار کرد: طرح ملی فهما در چند سال اخیر در راستای ثبت آمار، فعالیت ها و برنامه های کانون های مساچد سراسر کشور در سامانه بچه های مسجد و تجلیل از کانون های فعال برگزار می شود.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» یادآور شد:  اين طرح امسال با شعار « به توان مردم» و در قالب شبستان و رواق‌هاي مختلف 12 گانه  در سامانه بچه هاي مسجد تعریف شده است , در این راستا کانون های مساجد استان مي‌توانند با مراجعه به اين سامانه نسبت به ثبت فعاليت هاي خود در 40 حوزه اقدام و امتياز هاي لازم جهت حضور پر رنگ در سومين رويداد ملي فهما کسب نمايند.

 

 وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ کانون فرهنگی و هنری مسجد در مناطق مختلف شهری و روستایی  شهرستان آبدانان فعالیت دارند، گفت: با توجه به اینکه  فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه فهما قرار  می گیرند و  حمایت از کانون های مساجد بر اساس ارزیابی های انجام شده و  بررسی وضعیت فعالیت کانون های مساجد خواهد بود لازم است که کانون های مساجد شهرستان آبدانان نیز هر چه سریعتر نسبت به ثبت فعالیت های خود در این سامانه اقدام کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: کانون های فرهنگی و هنری ار ارکان اساسی مساجد محسوب می شوند و به عنوان مجری فعالیت های فرهنگی و هنری دینی و مذهبی در حوزه مسجد نقش مهمی در اجرای  فعالیت های فرهنگی و دینی دارند.

 

چراغی پور با بیان اینکه سومين رويداد ملي فهما همزمان با دهه امامت و ولايت آغاز و با ولادت حضرت زهرا (س) پايان خواهد يافت، گفت: اطلاع رساني هاي لازم در خصوص اين طرح به کانون هاي استان اعلام شده است و اميدواريم امسال شاهد حضور پر رنگتر کانون هاي استان در اين طرح ملي در جمع کانون هاي برتر کشور باشيم.

 

گفتنی است، در این جلسه مدیران کانون های فرهنگی و هنری شهرستان آبدانان، دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در خصوص مسائل و ظرفیت های کانون های خود را با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در فضایی صمیمی در میان گذاشتند. 

 

در این نشست مقرر شد که  کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان آبدانان با ارائه آموزش های لازم نسبت به بارگزاری فعالیت ها و برنامه های خود در سامانه بچه های مسجد در راستای اجرای طرح ملی فهما ۳ اقدامات لازم را به عمل آورند.

 

 

 

کد خبر 1110196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha