عزت، اقتدار و شرف امروز انقلاب اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم

به گفته آیت الله خاتمی، عزت، قدرت و شرف امروز ما در طول انقلاب به برکت خون شهدا و رهبری حکیمانه معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان امروز در کنگره 3535 شهید استان زنجان اظهار کرد: جنگ به خودی خود خوب نیست و ویرانی، نابسامانی اقتصادی، از هم پاشیدن کانون خانواده را دارد .

 

آیت الله علی خاتمی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی ایران تنها دفاع کرد، گفت: ما کشوری شاه زده و وبا زده بودیم و معمار کبیر انقلاب پرچم آزادی را به دست گرفت و مردم به دنبال او حرکت کردند و با مجاهدت مردم انقلاب پیروز شد.

 

وی ادامه داد: ویرانی 2 هزار و 500 سال شاهنشاهی با دم مسیحایی ان بزرگمرد که معتقد بود مردم ولی نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب هستند و کسانی که این پیام را شنیدند به دنبال اباد کردن ویرانی ها حرکت کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه با آغاز جنگ تحمیلی مرزهای زمینی دریایی و هوایی ما توسط صدام مورد تجاوز قرار گرفت، افزود: مردم به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند ولی این جنگ تنها بین ایران و عراق نبود بلکه کشورهای بسیاری از عراق حمایت کردند و اسرایی که از کشورهای مختلف در جنگ داشتیم مصداق این مهم است.

 

وی افزود: روزیکه دفاع مقدس آعاز شد جمعیت زنجان 600 هزار بود که 3535 شهید مربوط به ان جمعیت است. جوانان زنجانی در ان دوران در عملیات های مختلف حضور داشتند و 188 هزار شهید 17 هزار و 500 شهید ترور هزینه های انقلاب بود و رهبر انقلاب فرمودند ذلت و کوتاه امدن نیر هزینه دارد.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه 48 میلیون جمعیت ایران دوران دفاع مقدس را ندیدند گفت اکنون صدام و یارانش کجا هستند در حالی که انقلاب اسلامي با صلابت پابرجاست.

 

وی بااشاره به اینکه این یادواره ها نباید اخرین باشد و تکرار ان لازم است گفت خداوند متعال از ما صداقت دید و نصرت الهی نصیب ما شد در حالی که در جنگ جهانی دوم تسلیم شدیم و 9 میلیون کشته در اثر گرسنگی و بی دارویی به عنوان هزینه سنگین پرداخت شد.

 

به گفته آیت الله خاتمی، عزت، قدرت و شرف امروز ما در طول انقلاب به برکت خون شهدا و رهبری حکیمانه معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب است.

 

 

کد خبر 1110350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha