واکسینه کردن اقتصاد  کشور باید در داخل کشور انجام شود/ مهم ترین  فصل مبارزاتی امروز ما با استکبار جهانی، حوزه اقتصادی است

فلاحی با بیان اینکه اگر مجلس و دولت می خواهند موفق شوند باید بر همان اساس راهبردهای مقام معظم رهبری حرکت کنند و نباید تفسیر شخصی از این راهبردها داشته باشند، گفت: دشمن امروز در حوزه های مختلف بسیج شده که بتوانند ضربه آخر را وارد کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی انقلاب اسلامی و‌ مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد:  قبل از سرکار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا، در دوران ترامپ، بسیاری رفتارهای این شخصیت منفور سیاسی را رفتارهای دیوانه وار قلمداد می کردند، اما باید گفت که رفتارهای حساب شده و در قالب تئوری خاص سیاسی با عنوان تئوری «مرد دیوانه» بوده است که  می توان این رفتارها را تبیین کرد.

 

«سارا فلاحی» تصریح کرد: در رفتارهای ترامپ عبور از نهادهای بین المللی و رفتن  به سمت قراردادهای دوجانبه در  چارچوب استراتژی اول آمریکا وجود داشت که تلاش ترامپ بر این بوده  که هر آنچه  به نفع آمریکایی های هست، تبیین  و نهایت پیاده سازی کند و بر اساس همین چارچوب، ترامپ معتقد بود که  برجام نمی تواند حامل منافع برای آمریکا باشد و بسیار تلاش کرد  که این قرارداد را چند جانبه به دو جانبه تبدیل کند.

 

وی  با بیان اینکه یکی از رفتارها و کنش های ترامپ کا باعث  شد با چالش های اساسی مواجه شویم این بود که  فرمانده مقاومت را  سردار حاج قاسم سلیمانی  برای اینکه بتواند ایران را در منطقه زمین گیر کند، به شهادت برساند و شخصیتی را از جبهه مقاومت گرفتند و بعد از  شهادت سردار سلیمانی، رژیم صهیونیستی یک استراتژی را به عنوان  «پسا سردار» طراحی کردند و این امر نشان دهنده تاثیرگذاری سردار سلیمانی بوده است.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:  یک رشته خرابکاری را در چارچوب همین استراتژی در داخل کشور طراحی کردند و حتما ما باید یک موضع فعال در برابر رژیم غاصب اسرائیل داشته باشیم، امروز انها در حالت پدافندی هستند و حضور  آنها در آذربایجان نیز از منظر تدافعی آنان است و بر اساس مشکلات داخلی که داشتیم ما نتوانستیم متناسب با توان و قدرتی که داریم پاسخی درخور به این استراتژی بدهیم.

 

فلاحی با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با استراتژی جدید با عنوان استراتژی« هزار جراحت» به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب در بخش ها و حوزه های مختلف هستند، افزود: دشمنان در این استراتژی بر این باورند برای اینکه نظام اسلامی را از پای دربیاروند باید از هر سو، شمشیری بر پیکر ایران و انقلاب اسلامی وارد شود و بر این اساس  اتفاقاتی در افغانستان، آذربایجان، عراق  و در داخل کشور با حملات سایبری در حال پیاده شدن است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه فشار تحریم های اقتصادی یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم که این امر با مدیریت داخلی قابل کنترل است و برخی از مسائل کشور خیلی کند پیش می رود، افزود: در بسیاری از استان های کشور از جمله استان ایلام، فعلا  وضعیت استاندار و مدیران در دولت جدید مشخص نشده است و در  دورانی که ما نیاز به کار و تلاش داریم و تعلل دولت انقلابی را در این خصوص نمی پذیریم و باید سریعا مدیران در سطح خورد و کلان انتخاب شوند.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران دولت گذشته که در حال حاضر مدیر هستند، کوله بار خود را بسته اند، ابراز کرد: بسیاری از مدیران دولت گذشته کار نمی کنند، وزارت کشور باید سریع تر وضعیت استاندار را مشخص کند و یک چرخش اساسی مدیران  و نخبگان انقلابی نه انقلابی نما، مورد نیاز امروز جامعه است، در چنین شرایطی باید سریعا افرادی که توانایی، تعهد و تخصص دارند باید در سر جای خود قرار گیرند.

 

فلاحی  با اشاره به اینکه برخی افراد و مدیران نیز در کار و جای غیرتخصصی قرار گرفته اند، تصریح کرد: وقتی افراد در جایی که باید قرار نگیرند، قرار می یگرند دچار بیکاری پنهان می شویم و افراد کار نمی کنند، و این امر نارضایتی را ایجاد می کند و  در واقع بازی در زمین دشمن است و باید سریع تر  کار شود تا ضربات کمتری بخوریم.

 

وی تصریح کرد: بیش از ۴۲ سال است که استکبار جهانی در برابر ما به نتیجه نرسیده است و امروز  تمام جبهه  خود را مستحکم کرده است و در جبهه های مختلف در حوزهای گوناگون از جمله اقتصادی، سیاسی و اجتماعی همه را بسیج کرده اند که بتوانند ضربه آخر را وارد کنند اما نوانسته اند در توطئه ها و سیاست های خصمانه خود موفق شوند.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دولت انقلابی در برابر مشکلات در نهایت با تلاش و کار موفق می شود ولی باید این اتفاق سریعتر روی دهد که ما  روی تسریع این روند تاکید داریم، افزود: مشکلات اقتصادی واقعیت های است که باید قبول کنیم، اگر مجلس و دولت می خواهند موفق شوند باید بر همان اساس راهبردهای مقام معظم رهبری حرکت کنند و نباید تفسیر شخصی از این راهبردها داشته باشند.

 

فلاحی با تاکید بر اینکه واکسینه کردن اقتصاد  کشور داخلی است، ابراز کرد:  تعامل با دنیا لازم است اما باید این تعاملات نیز بر اساس نیاز داخلی و منافع کشور باشد، باید بر اساس راهبرد مقاومت فعالی که مقام معظم رهبری برای ما تبیین کرده اند حرکت کنیم و ما باید به دنبال بازتولید کنش گری خود در سطح داخل و جهان باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه با کار و تلاش و جذب مردم می شود با استراتژی آمریکا بر علیه نظام و انقلاب اسلامی مقابله کرد، گفت: تمام خطوط در داخل کشور در یک خط قرار دارند امام مقداری سردرگمی وجود دارد، این هم جواری و هم کناری باید به هم افزایی همه قوا و گروه های سیاسی بیانجامد تا در مقابل استراتژی نظام سلطه  ایستاد.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه مهم ترین  فصل مبارزاتی امروز ما با استکبار جهانی، حوزه اقتصادی است، گفت: اگر رویکرد اقتصادی را کنار بگذاریم به نتیجه نخواهیم رسید، در حوزه اقتصادی باید بین بخش های اقتصادی کشور باید یک هم افزایی داشته باشند و با ورود به حوزه های بورس و بازار این تحول هر چه سریعتر روی دهد تا دشمن نتواند از این شکافی که اتفاق افتاده است استفاده نکند.

 

شرکت های فعال حوزه نفت و گاز در ایلام به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند

وی با بیان اینکه مردم بر اساس تحول به دولت انقلاب رای داده اند و این تحول نیز با محوریت چرخش نخبگان و افراد ایجاد می شود، گفت: ما باید تلاش کنیم که نخبگانی که امروز عهده دار مسئولیت ها می شوند در چارچوب گام دوم انقلاب از نیروهای جوان و کارکشته استفاده شود.

 

فلاحی تاکید کرد: مدیریت های میانی افراد جوان با ایده های جدید نیاز دارد و باید از ظرفیت نیروهای جوان در بدنه مدیریتی استفاده کرد، دولت انقلابی، دولتی فراجناحی است اما باید مراقب دو جریان فتنه و انحرافی نیز بود که در بدنه قدرت قرار نگیرند.

 

نماینده مردم ایلام در  مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز ما نیاز به قدرت جذب داریم، مردم را باید جذب کرد، سبک زندگی سردار سلیمانی  که آغوش بازی برای همه ایرانی ها داشت را باید ترویج داد و مهم است که  در این مسیر حرکت کنیم.

 

وی با بیان اینکه استان ایلام نیز نیازمند مدیر توانمند و بر اساس شاخص است نه مسائل سیاسی، ابراز کرد: روندی که در استان برای مدیریت استان وجود دارد، بر اساس شاخص نیست، باید این روند بر اساس شایسته سالاری باشد، تا مدیریت سالم، متعهد و انقلابی و جهادی نداشته باشیم، تحول ایجاد نمی شود و ما با کار و تلاش و جذب مردم می توانیم، استراتژی امرکیا و نظام سلطه را  خنثی کنیم.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی  در ادامه با اشاره به مسائل استان و ضرورت تسریع در  ضرورت مدیریت استان، خاطرنشان کرد: مهم ترین طرح تأسیس شرکت بهره برداری نفت و گاز ایلام است که بیش از نود نماینده از این طرح حمایت کرده اند و امید است که این طرح در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

 

فلاحی بیان کرد: طرح گرمسیری مورد بازدید سه تن از سران قوه قرار گرفته است که برای استان ایلام استراتژیک است و اگر این طرح هر چه زودتر مورد بهره برداری قرار گیرد موجب تحول در استان و حل بسیاری از مسایل خواهد شد.

 

وی ابراز کرد: پروژه های دیگر در حوزه راهداری از جمله راه آهن هم در استان وجود دارد که از رییس جمهوری درخواست تخصیص صد در صدی اعتبارات به خوزه راهداری استان ایلام داریم، شرکت های فعال در حوزه استان ایلام از جمله هلدینگ های حوزه نفت و گاز باید در حوزه مسولیت اجتماعی به رسالت خود توجه داشته و اقدام کنند.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سرمایه گذاری در استان ایلام یک امر ضروری است، بسیاری از سرمایه گذاران از ظرفیت های استان بی اطلاع اند  و به شدت دچار معرفی شدن استان در کشور است و این همه ظرفیت و توانمندی را باید از طریق صدا و سیما و رسانه های استان معرفی شوند.

 

فلاحی در پایان خاطرنشان کرد: ما آسیب های اجتماعی مختلفی داریم و مقابله با این آسیب های اجتماعی نیازمند اعتبارات است.

کد خبر 1110793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha