۵۴ روستای شهرستان چوار با مشکل تامین آب مواجه هستند/ بیان دغدغه های مردم به مسئولان زمینه ساز وحدت است

کمالوندی با بیان اینکه صنایعی که در شهرستان چوار مشغول فعالیت هستند، در راستای مسئولیت اجتماعی اقدام چشمگیری در این شهرستان انجام نداده اند، گفت: ۵۴ روستا و خود شهر چوار با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرماندار شهرستان چوار، ظهر امروز(۹ آبان) در دیدار مسئولان، معتمدین و جمعی از اقشار مختلف مردم این شهرستان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: شهرستان چوار در حال حاضر از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارد و بالاترین میزان واکسیناسیون کرونا را در استان به خود اختصاص داده است.

 

«فهد کمالوندی» با بیان اینکه میانگین واکسیناسیون در استان حدود با همت تلاش مجموعه علوم پزشکی و دیگر نهادهای مرتبط هشتاد درصد است که این میزان در شهرستان چوار بیش از  ۹۴ درصد است، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در سال  اسفندماه ۹۸ تا کنون کمتر از بیست نفر میزان فوتی های این شهرستان بوده است.

 


 وی تصریح کرد:وضعیت اعتبارات یکی از مشکلاتی است که در شهرستان چوار همانند سایر شهرستان ها، موجب مشکلاتی برای توسعه این شهرستان شده است به طوری که هم اکنون در اواسط آبانماه، حدود ۲۰ درصد از اعتبارات استانی و توازن منطقه ای به این شهرستان تخصیص یافته و این میزان  اعتبار اوراق است و بر این اساس نیز پیمانکاران خیلی سخت پای کار می آیند.

 

فرماندار شهرستان چوار گفت: در حوزه راه در وضعیت اسفباری دارد و حدود ۳۰ میلیارد تومان مناقصه برگزار شده است ولی کسی خواهان این طرح ها  نشده است، فصل بارش هم شروع شده است و عملا در سال جاری این شهرستان بدون کار عمرانی سال را به پایان می رساند.

 

کمالوندی بیان کرد:  در پایین دست  چوار به عنوان مرکز شهرستان، شاهد رانش زمین هستیم، پیمانکاری که روی پروژه رانش شهرستان چوار کار کرده است ۴ میلیارد طلب دارد و اعتباری که برایش در نظر گرفته اند نصف طلبش هم نیست.

 

وی با بیان اینکه  نزدیک به ۶ هزار نفر از اقصی نقاط کشور و استان در پروژه ها و صنایع شهرستان چوار مشغول به کار هستند، گفت: وضعیت آلایندگی و صوتی صنایع مردم منطقه را آزار می دهد و از این صنایعی که در این شهرستان مشغول فعالیت هستند، تا کنون در راستای مسئولیت اجتماعی اقدام چشمگیری در شهرستان چوار انجام نگرفته است.

 

فرماندار شهرستان چوار با بیان اینکه  چنانچه تعدیل نیرو در کارگران این صنایع انجام بگیرد، وضعیت خانواده های آنها اسفبار خواهد بود، تصریح کرد: به گفته ریاست دانشگاه علوم پزشکی، ضعیف ترین امکانات در حوزه درمان و بهداشت متعلق به شهرستان چوار است.

 

کمالوندی بیان کرد:  مشکل اصلی و حاد شهرستان وضعیت آب شرب ۵۴ روستا و  خود شهر چوار است، بعضی از روستاها در حد نیم ساعت از آب شرب برخوردارند و گاها در شهرستان چوار با ۱۲- ۱۰ ساعت قطعی آب روبرو هستیم، ضریب نفوذ آبی که در شهرستان چوار است به مراتب از خوزستان پایین تر است و وضعیت تامین آب عشایر در وضعیت نگران کننده ای است.

 

وی با بیان اینکه چشمه ها و رودخانه های فصلی این شهرستان خشک شده است، خاطرنشان کرد: اگر تنها چاه آب تامین کننده آب شهرستان خشک شود، مشکلات زیادی برای مردم پیش خواهد آمد و لازم است که در این زمینه نیز مسئولان امر، پیگیری های لازم را انجام دهند و بیان این دغدغه ها و مشکلات با مسئولان زمینه ساز وحدت و امید در جامعه خواهد بود.

 

کد خبر 1111294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha