۹ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در استان زنجان فعال است

به گفته خلیلی، با صدور سه مجوز مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در زنجان و ابهر، تعداد این مراکز در زمان حاضر به ۹ مرکز مشاوره تخصصی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان درآغاز دوره دانش افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: دوره های آموزشی دانش افزایی به منظور ارتقاء دانش و مهارت مدیران و مشاوران شاغل در مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و دستیابی به جدیدترین دستاوردهای علمی و تحقیقی و پاسخ به نیازهایی که افراد در ارتباط با حرفه خود پیوسته با آن روبرو هستند، برگزار می شود.

 

علی خلیلی تصریح کرد: این دوره ها با هدف ارتقاء توانمندی های حرفه ای و تخصصی و استفاده از مباحث علمی در حوزه روانشناسی و مشاوره با رویکرد توجه به مشکلات و موضوعات ازدواج و خانواده ها، فرهنگ سازی مشاوره پیش از ازدواج، شکل گیری ازدواج آگاهانه و پایدار، کاهش طلاق، موضوع فرزندپروری، شناسایی آسیب های نوظهور، بررسی موضوعات بومی و منطقه ای و ایجاد وحدت رویه در برنامه های مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده، بهره گیری از روش های نوین مشاوره(مشاوره تلفنی و آنلاین) به ویژه در مواقع بحران(بطور مثال با شیوع کرونا) می باشد و شرکت کنندگان به صورت فعالانه در فرآیند آموزش و افزایش مهارت شرکت می نمایند.

 

وی در ادامه گزارشی اجمالی از اهم اقدامات حوزه ازدواج اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در سال 1399 اشاره کرد و از برگزاری 116 کارگاه آموزشی ازدواج به صورت حضوری و مجازی در سطح استان طی سال گذشته خبر داد.

 

این مسئول با اشاره به صدور مجوزسه مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده (دو مرکز در شهرستان ابهر و یک مرکز در زنجان، خاطرنشان کرد: مجموع تعداد مراکز ازدواج در استان 9 مرکز است.

 

خلیلی به تولید 14 پوستر، 10 موشن و 90 دقیقه کلیپ آموزشی در حوزه ازدواج و تحکیم خانواده اشاره کرد و گفت: اولین و دومین پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران با همکاری خیریه آبشار عاطفه ها به منظور جمع آوری جهیزیه بمناسبت مبعث رسول اکرم(ص) و هفته ازدواج راه اندازی شد.

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره هفته ازدواج به صورت هفت برنامه زنده در اینستاگرام در طول هفته ازدواج با دعوت از مسئولین، خیرین و زوجین نمونه؛ گفت: مشاوره رایگان به 240 نفر طی 535 جلسه توسط مراکز تخصصی تحت نظارت  ارائه شد.

 

خلیلی خاطرنشان کرد: برگزاری 9 کارگاه آموزشی مهارت های زندگی ویژه اصحاب رسانه و گروه های مرجع، 1713 مورد مراجعه به مراکز تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده جهت دریافت خدمات مشاوره ای ، ارائه 703 مورد خدمات مشاوره ای در ایام کرونا بصورت مجازی، تلفنی، حضوری، گفتگوهای زنده در فضای مجازی و خدمات رسانه ای،  12 مورد مکاتبه با شورای هماهنگی بانکها جهت تسریع در پرداخت وام های ازدواج از دیگر اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در راستای تحکیم بنیان خانواده است.

 

مدیرکل ورزش وجوانان استان زنجان ادامه داد: ارایه خدمات مشاوره رایگان توسط مراکز مشاوره تحت نظارت درهفته ازدواج، ایام االه دهه فجر، هفته زن و روز خانواده، حمایت از طرح ازدواج دانشجویی در حوزه ازدواج در قالب برگزاری کارگاههای ازدواج در دانشگاه زنجان، اهدای جهیزیه برای 10 زوج جوان به ارزش بیش از 262 میلیون تومان با همکاری موسسه مردم نهاد آبشار عاطفه هاو حمایت هدفمند از مراکز تخصصی ازدواج جهت برگزاری 240 کارگاه آموزشی ازدواج و 1576 مشاوره رایگان در این راستا انجام شده است.

 

 

کد خبر 1111565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha