تلفات جاده ای در مسیر جهرم به لار ۲ برابر دیگر مسیرها است

خوش رو گفت: میزان تلفات ناشی از حوادث جاده ای در محور جهرم- لار حدود ۲ برابر محور جهرم به شیراز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمدرضا خوش رو»، امروز (دوشنبه ۱۰ آبان) در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ۶ ماهه اول امسال، هزار و ۲۳۳ مأموریت در تصادفات شهر و جاده در شهرستان جهرم انجام شده است، گفت: در همین مدت ۷۲۸ تصادف در شهر رخ داده که ۹۳۷ مصدوم و سه فوتی در بر داشته است.

 

رئیس اورژانس جهرم با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات در شهر مربوط به ماشین با موتور (۴۵ درصد) و سپس مربوط به واژگونی موتور سیکلت (۲۱ درصد) بوده است، افزود: همچنین هشت درصد تصادفات در شهر مربوط به واژگونی خودرو و هفت درصد تصادفات مربوط به برخورد ماشین و عابر پیاده بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در بیش از ۷۷ درصد موارد موتورسیکلت در تصادفات شهری وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد تصادفات در جاده مربوط به واژگونی خودرو و موتورسیکلت است و در ۵۴ درصد تصادفات، موتورسیکلت حضور داشته است.

 

خوش رو با تاکید بر اینکه میانگین زمان رسیدن اورژانس به حادثه در شهر جهرم حدود هفت دقیقه و ۱۶ ثانیه و در جاده ۱۲ دقیقه و پنج ثانیه است، عنوان کرد: این زمان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست امسال، ۵۰۵ تصادف جاده‌ای در شهرستان جهرم رخ داده است، گفت: پرحادثه ترین محور در شهرستان جهرم مربوط به جهرم - شیراز و بعد از آن‌ محور لار به جهرم است.

 

رئیس اورژانس جهرم با اشاره به اینکه امسال هم مانند سال های گذشته، میزان تلفات در محور جهرم- لار حدود ۲ برابر محور جهرم-شیراز است، تصریح کرد: سال گذشته در هر ۲۳ تصادف در محور جهرم- شیراز منجر یک فوتی داشته که امسال به ازای هر ۱۲ تصادف یک فوتی رخ می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین امسال از هر ۶ تصادف در محور جهرم-لار یک نفر فوتی برجای گذاشته است، گفت: امسال از هر ۲۱ تصادف در محور جهرم-سیمکان یک فوتی داشتیم و این محور در سال ۹۹ از میزان شدت تصادف و کشندگی رتبه اول در محورهای مواصلاتی شهرستان داشته که امسال رتبه سوم دارد.

 

خوش رو با اشاره به اینکه در ۶ ماه‌‌ نخست امسال ۴۹ نوع فوتی در تصادفات جاده‌ای داشتیم که نسبت به کل سال گذشته، تقریبا برابر بوده است، اظهار کرد: از این ۴۹ فوتی، ۱۸ فوتی مربوط به محور جهرم-لار بوده و ۱۴ فوتی هم مربوط به محور جهرم- لار بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه اکثر تصادفات در جاده در شب ها اتفاق افتاده است، گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۲۰ ماموریت توسط اورژانس هوایی انجام‌ شده است.

 

رئیس اورژانس جهرم در پایان با اشاره به اینکه از هفت هزارو  ۹۲۵ مأموریتی که در ۶ ماه اول سال در شهر و جاده در سطح شهرستان انجام شده است تعداد ۶ هزار و ۶۹۲ مورد غیرتصادفی وجود داشته است، تصریح کرد: همچنین تعداد کل موارد غیرتصادفی در شهرستان جهرم بیشتر از موارد تصادفی بوده است.

 

کد خبر 1111610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha