رویداد ملی فهما گامی بلند برای مردمی کردن فرهنگ و هنر است

حجت‌الاسلام والمسلمین سبزه‌کار گفت: رویداد ملی فهما و زیست بوم بچه‌های مسجد با شعار به توان مردم درصدد استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی است. کانون‌های مساجد از بهترین نهادها برای مردمی شدن فرهنگ و هنر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سبزه کار در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه همه فرازهای نظام جمهوری اسلامی و موفقیت های انقلاب اسلامی با حضور حداکثری مردم شکل گرفته است، اظهار کرد: ما نیز در کانون های فرهنگی هنری برای کسب موفقیت های بیشتر باید از ظرفیت های مردمی بیشتر اسفاده کنیم.

 

مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان جنوبی گفت: مساجد یکی از مراکزی است که با حضور مردم معنا پیدا می کند و هر جا که دچار مشکل شدیم به دلیل فاصله گرفتن مردم از مساجد و حضور کمتر مردم بوده است.

 

وی اضافه کرد: مردمی بودن به این معنا است که هم با مردم هم در کنار مردم و هم در میان مردم باشیم و هیچ جایی مثل مسجد ظرفیت تحقق این موضوع را ندارد. در دل مساجد نیز کانون های فرهنگی هنری یکی از بهترین نهادها برای مردمی شدن فرهنگ و هنر هستند.

 

سبزه کار ادامه داد: رویداد ملی فهما و زیست بوم بچه های مسجد با شعار بسیار خوب به توان مردم تلاش می کند استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی داشته باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مبتلا شدن به آسیب های اجتماعی طی سالیان اخیر به دلیل فاصله گرفتن از کارکردهای مساجد بوده است،تاکید کرد: کارکردهای مساجد باید احیا شوند و کانون های فرهنگی هنری برای حرکت در این مسیر باید از ظرفیت های مردمی به ویژه جوانان استفاده بیشتری کنند.

 

مسئول ستاد فهمای خراسان جنوبی ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری همان طور که رهبری فرمودند باید با فکر، مطالعه و همکاری بسیج و همچنین با مدارا و سماحت برای نسل جوان فعالیت و برنامه ریزی کند. همچنین باید برنامه هایی مطابق با ذائقه مخاطب و با استفاده از ابزارهای روز برگزار شوند. الحمدالله کاری که ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور فهما با طراحی زیست بوم بچه های مسجد انجام داده است توانسته برای تحقق این موضوعات گامی بلند بردارد.

 

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه رویداد ملی فهما نیز توانسته با زبان هنر مخاطبان زیادی را در دل مساجد جذب کند، خاطرنشان کرد: امروز باید برنامه های ما طبق کلام بزرگان مفید، مختصر و موثر یعنی مطابق با سه میم برگزار شوند تا در جذب نسل جوان و انس آنها به مسجد کارآمد باشند.

کد خبر 1112569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha