میان اسلام عمر بن سعد و اسلام مسلم تفاوت زیادی است

سیاسی: رییس فراکسیون روحانیون مجلس در مورد سریال مختارنامه گفت: میان اسلام عمر بن سعد و اسلام مسلم تفاوت زیادی است و ما باید با آگاهی نسبت به این تفاوت‌ها راه خود را که همان راه ولایت فقیه است، انتخاب کنیم.

 

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، رییس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی درباره سریال مختارنامه به خبرنگار شبستان گفت: سریال مختارنامه یک تاریخ را برای ما بازگو می‌کند، تاریخی که از زمان امیرالمؤمنین، امام حسن مجتبی (ع) و تا زمان امام حسین (ع) و واقعه عاشورا در کربلا در آن گنجانده شده است.

 

 

وی اظهار کرد: این سریال نشان‌دهنده موضع‌گیری افراد مختلف مسلمان در برابر اهل بیت (ع) است که به اسم مسلمانی در مقابل اهل بیت (ع) می‌ایستند و موضع‌گیری می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام رهبر تأکید کرد: این سریال یادآور این است که ما تاریخ را تکرار نکنیم و نسبت به امام و رهبر خود بی وفا نباشیم.

 

وی با بیان اینکه این سریال پیوند مردم و جامعه با خط حق و ولایت و امامت را نشان می‌دهد، گفت: این سریال به ما نشان می‌دهد که مانند کوفیان رنگ و چهره عوض نکنیم که در ابتدا با مسلم عهد و وفا می‌بندند و سپس او را تنها می‌گذارند.

 

وی با بیان اینکه این سریال برای آیندگان درسی است، گفت: می‌بینیم که در واقعه عاشورا می‌گویند کل یوم عاشورا کل ارض کربلا یعنی اینکه تمامی روزها عاشورا است و همه باید از روزهای خود درس عبرت بگیرند و اینکه همیشه به غربت اسلام نگاه کنیم و امامت و اسلام را تنها نگذاریم.

 

وی با بیان اینکه ما باید در حال حاضر با بصیرت و آگاهی در جامعه رفتار کنیم، تأکید کرد: میان اسلام عمر بن سعد و اسلام مسلم تفاوت زیادی است و ما باید با آگاهی نسبت به این تفاوت‌ها راه خود را که همان راه ولایت فقیه است، انتخاب کنیم.

 

این نماینده اصولگرای مجلس گفت: هر کسی به اندازه استعداد و لیاقت خود می‌تواند از تاریخ استفاده کند و عبرت بگیرد و سرگذشت بزرگانی که در سریال مختارنامه آمده است برای همگان درس عبرتی است که یا همانند مسلم رفتار کنند و با امام حسین باشند و به خوشبختی دنیا و آخرت برسند و یا همانند عمر بن سعد باشند و به نکبت و فضاحت گرفتار شوند.

 

حجت‌‌الاسلام رهبر خاطرنشان کرد: می‌بینیم که کسانی که به سمت دشمنان اسلام و امامت و ولایت رفته‌اند چه عاقبتی دارند، پس باید از عاقبت اینها عبرت بگیریم و نسبت به غربت اسلام و امامت و ولایت حساس باشیم و آن را تنها نگذاریم.

 

 

کد خبر 1114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha