رشد ۲۶۰ درصدی مشارکت خیرین زنجانی در مدرسه سازی

آیت الله خاتمی از رشد ۲۶۰ درصدی مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی ابراز خرسندی کرد و گفت: مدرسه سازی از مبانی توسعه هر جامعه ای محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان زنجان اظهار کرد: مدرسه سازی کار ارزشمندی است و از مبانی توسعه هر جامعهای محسوب می شود.

 

آیت الله علی خاتمی با ابراز خرسندی از رشد ۲۶۰ درصدی مشارکت خیرین در مدرسه سازی استان گفت: از اینرو به زنجان دیار کریمان می گویند، چرا که  بیشترین خیریه ها در این استان فعالیت می کنند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: از نگاه خیرین عزیز که عالمانه و اندیشمندانه به فکر  خدمت به خلق هستند،  تقدیر و تشکر می کنیم .

 

خدابخش مرادی ادامه داد: یکی از محورهای توسعه پایدار، توسعه نیروی انسانی است که خیرین ما در استان هم به حوزه  سلامت و هم حوزه  سواد و علم توجه دارند .

 

وی اظهار داشت: جامعه بالنده نمی شود مگراینکه  به حوزه علم و سواد توجه شود، نگاه عالمانه و انسان دوستانه شما خیرین نگاه به امروز نیست بلکه نگاه به آینده است .

 

مرادی افزود: مشارکت خیرین مایه افتخار هست و از همت والای  شما تشکر می کنیم،  امروز اولویت دولت  تکمیل و تجهیز مدارس خیری و مشارکتی است و با مدیریت این پروژه ها، بیشترین  بهره وری را داشته باشیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، نیز ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز  گفت: خیرین  در بخش های مختلف از احداث مدرسه  تا تجهیز آن و تامین  تبلت های دانش‌آموزی کمک و یاور ما هستند .

 

حسن مظفری با اشاره به کمبود فضا های آموزشی در شهرک های اقماری اظهار داشت: در این بخش می طلبد تا با مشارکت خیرین نسبت به تامین فضا های آموزشی به ویژه در سطح شهر زنجان اقدام شود .

 

وی ادامه داد: البته در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و با توجه به تفاهم نامه انجام شده با اداره کل راه وشهرسازی استان، مصوب شده است که ۶۳ باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه  درمدت سه سال احداث شود اما شهر زنجان باز نیازمند ساخت احداث مدارس جدید است تا بتوانیم تراکم دانش آموزی را به حد مطلوب برسانیم .

 

این مسئول همچنین تصریح کرد : هر سال بیش از ۲ میلیارد ریال از طرف فرهنگیان استان به مجمع خیرین مدرسه ساز اهدا می شود که از مشارکت این عزیزان نیز تقدیر و تشکر می کنیم .

 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز  مدارس استان گفت: خیرین مدرسه ساز یادگاری از خود باقی می گذارند که هیچ وقت فراموش نمی شود و کار ارزشمند شان ماندگار باقی خواهند ماند.

 

جهانگیر صفری در ادامه افزود: کار خیرین موجب می شود ، فرهنگ کار خیر در دانش آموزان توسعه و نهادینه شود و  ۳۰ درصد از مدارس استان را خیرین ساخته اند ، که در چهار سال اخیر ۶۶ پروژه خیری ساخته شده است و امسال نیز تاکنون بیش از 228 میلیارد ریال از جانب خیرین در امر مدرسه سازی تعهد شده  که نسبت به سه سال اخیر ،  ۲۶۰ درصد افزایش دارد.

 

وی همچنین گفت: ما در همایش به رنگ مدرسه نیز مقام اول کشوری را کسب کردم که از زحمات دانش آموزان و معلمان تقدیر و تشکر می کنیم .

 

فاضلی مدیر عامل مجمع خیرین نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مجمع گفت : ۳۱۸ مدرسه تاکنون  توسط مجمع تکمیل و به آموزش و پرورش استان تحویل داده شده است و امسال نیز ۱۶ باب مدرسه در حال احداث است .

 

فاضلی ادامه داد:  در طرح مدرسه یاری که اکنون در آموزش و پرورش در حال اجرا است ، سایر ادارات نیز مشارکت داشته باشند و همه در نهادینه کردن فرهنگ مدرسه سازی  پیش قدم باشیم .

 

در این جلسه حاتمی و عیسی قاسم پور به عنوان نمایندگان خیرین مدرسه ساز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ترویج فرهنگ مدرسه سازی ارائه کردند.

 

شایان ذکر است در پایان این جلسه از تعدادی از خیرین مدرسه ساز به نمایندگی از تمامی خیرین مدرسه ساز استان تجلیل بعمل آمد .

کد خبر 1114337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha