برگزاری نهمین نشست مجازی در هنر اسلامی در قطر

دانشکده هنر دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا کامن ولث در قطر میزبان نشست هنر اسلامی امسال با عنوان «محیط زیست و علوم آن در هنر و فرهنگ اسلامی» است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الرای، دانشکده هنر دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا کامن ولث در قطر اعلام کرد: نهمین نشست در هنر اسلامی حمد بن خلیفه امسال با عنوان «محیط زیست و علوم آن در هنر و فرهنگ اسلامی» به صورت مجازی از 17 آبان 1400مطابق با هشتم نوامبر 2021 میلادی آغاز شده است و تا 24 آبان 1400 مطابق با 15 نوامبر ادامه دارد.

 

این نشست که هر دوسال یکبار برگزار می شود، تاریخ فرهنگ های بصری مبتنی بر اکولوژیک در طول زمان زمین شناسی از سکونت گاه های اولیه در سرزمین های اسلامی تا مهاجرت گسترده مسلمانان که مشخصه کنونی است، می پردازد. 17 سخنران در این نشست سخنرانی می کنند.

 بسیاری از موضوعات مهم از تنوع مناظر طبیعت روستایی تا مساجد در تانزانیا معاصر بررسی خواهد شد.

 

برگزار کنندگان این نشست از جمله دکتر «رادها دلال» دانشیار و مدیر برنامه تاریخ هنر در دانشگاه ویرجبینا، دکتر «یوکی سوکولی» دانشیار هنر اسلامی در دانشکده هنر اسلامی در ویرجینیا، دکتر «شاون رابرتز» مدرس دانشگاه تنسی از همه علاقه مندان در داخل و خارج از قطر خواستند تا در این زمینه مشارکت کنند.

این نشست برای نخستین بار در سال 2004 میلادی برگزار شد. هر دوره از آن به موضوعات و مسایل مهمی در فهم هنرهای تجسمی درکشورهای اسلامی پرداخته است.

کد خبر 1114404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha