پیام رزمایش ۱۴۰۰ برای کشورهای دوست تامین امنیت به دست خودشان است

حجت الاسلام طالبی گفت: پیام رزمایش ۱۴۰۰ به همسایگان این است که مطمئن باشند امنیت منطقه باید به دست خودمان تامین شود بیگانگان و اجانب برای ما نمی توانند امنیت را تامین کنند.

حجت الاسلام محمد صادق طالبی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد پیام رزمایش 1400 برای کشورهای دوست و دشمن گفت: اصولا رزمایش ها دارای چند بعد است، یکی آمادگی نیروها برای زمانی که حادثه غیر مترقبه برای کشور رقم می خورد و در مرحله بعد سلاح های موجود و تجهیزات باید نظارت و کنترل شده و اگر دارای نواقصی است، این نواقص برطرف شود.

 

امام جمعه شهرستان اقلید فارس  افزود: در این رزمایش ها آمادگی رزمی نیروها آسیب شناسی می شود تا اگر نیروهایی دارای مشکل تاکتیکی یا سایر موارد هستند، برطرف شود. رزمایش توان دفاعی را در برابر دشمنان به نمایش می گذارد مانند رزمایش  ذوالفقار 1400 که در سطح دریایی، هوایی، زمینی و هوا فضا در ارتش جمهوری اسلام ایران برگزار شد.

 

حجت الاسلام طالبی گفت: این رزمایش ها پیام دارد. ابتدا به دشمنان شرق و غرب پیام می دهد که اگر کوچکترین تعرضی به آبهای سرزمینی، کیان، سرزمین و هوا در هر جا و در هر گوشه ای کوچکترین نگاهی داشته باشد، باید بداند با پاسخ تند و سخت مواجه می شود.

 

امام جمعه شهرستان اقلید فارس گفت: دیدیم در مدت کمتر از یک ماه ارتش جمهوری اسلامی ایران سه رزمایش بزرگ در شمال به دلیل حرکت همسایه شمالی انجام داد و نشان داد که توان لازم را در مجموعه نیروهای مسلح خود دارد. اکنون نیز در آب های جنوب کشور که حدود یک میلیون متر مربع در حوزه استحفاظی این رزمایش بزرگ است برگزار کرد و به دشمنان و مخصوصا آمریکا این گفتار و پیام را می دهد که مواظب و مراقب باشید که در هر جای این دریا و حتی دورترین نقاط هر جا که منافع جمهوری اسلامی ایران اقتضا کند در آنجا خط قرمز ما است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر در این شرایط کوچکترین تعرضی به ما صورت گیرد، پاسخ قاطع و قطعی از سوی ارتش دریافت می کند، به عنوان نمونه در چند روز پیش مشاهده شد سپاه قهرمان به گونه ای نفتکش را از دست آمریکایی ها خارج کرد و کشتی در اسکله بندرعباس پهلو گرفت. این موضوع نشانه آمادگی نیروهای مسلح، ارتش و سپاه است.

 

وی گفت: پیام دیگر این رزمایش به همسایگان این است که مطمئن باشند امنیت منطقه باید به دست خودمان تامین شود. بیگانگان و اجانب برای ما نمی توانند امنیت را تامین کنند. به تعبیر مقام معظم رهبری آمریکا به دنبال امنیت نیست بلکه هر جا پا نهاده طبیعت را نیز ناامن کرده است همان گونه که در افغانستان، عراق و در جاهای دیگر همین گونه رفتار کرد.

 

حجت الاسلام طالبی تصریح کرد: پیام دیگر این رزمایش در ارتش به ملت ایران است از این جهت که ملت ایران نگران نباشید که فرزندان و برادران و سربازان شما در اقصی نقاط این کشور هر جا که حوزه ماموریتی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه محسوب می شود، ما تامین امنیت می کنیم و شما با خیال راحت و فراغ بال به زندگی روزمره خود ادامه دهید و این نشاط و پیروزی و خوشبختی برای جامعه ایرانی است. در این صورت باید درود و رحمت الهی را برای امام (ره) و رهبر انقلاب اهدا کنیم در روزی که منافقین شعار انحلال ارتش را سر می دادند، امام (ره) در حمایت از ارتش فرمودند ارتش باید بماند و ما دیدیم که ارتش در دفاع مقدس و دفاع از حرم مطهر اهل بیت (ع) در حوادث غیر مترقبه چگونه عرض اندام و جانفشانی می کند و این جای تقدیر و تشکر بسیار دارد.

 

وی گفت: رزمایش های نیروهای مسلح برای سنجیدن توان و قدرت نظامی و تاکتیکی این نیروها است و اخطاری به دشمنان و پیام امنیت برای کشورهای دوست است و آمریکا و کشورهای دست نشانده تامین کننده امنیت ما نیستند و به ملت ایران این پیام را می دهد که فرزندان سلحشور شما شب و روز به دنبال امنیت شما هستند و شما به راحتی و فارغ البال به زندگی خود ادامه دهید.

 

کد خبر 1114453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha