کتابداران در انجام فعالیت ها به مناطق کم برخوردار بیشتر توجه کنند

فرماندار فاروج گفت: پراکندگی فضای کتابخانه های شهرستان به تناسب نیاز نیست و کتابداران در انجام فعالیت ها، به مناطق کم برخوردار بیشتر توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فاروج؛ «ابوالحسن نجفی حاج تقی» امروز پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار بیان کرد: با پویاتر شدن کتابداران برای حضور در مدارس، مناطق کم برخوردار شهر و روستا می توان به افزایش سرانه مطالعه در شهرستان امیدوار شد.

 

فرماندار فاروج، فرهنگ را زیربنای هر جامعه و یکی از مولفه های موثر در پیشرفت عنوان کرد و گفت: کمک به افزایش سرانه مطالعه محدود به کتابخانه ها نیست و در این حوزه همه دستگاه ها به تناسب تخصص خود می توانند کمک کنند.

 

وی برای پر بارتر کردن منابع کتابخانه، اجرای طرح اهدای کتاب در فصل های مختلف را موثر برشمرد و افزود: در هفته کتاب دستگاه ها در این بخش پررنگ تر باشند.

 


وی بر معرفی نویسندگان و مولفان شهرستان در هفته کتاب تاکید و بیان کرد: یکی از ابزارهای فرهنگ سازی، رسانه ای شدن برنامه های مثبت و اثر گذار است.

 

نجفی با اشاره به اینکه در جلسه شورای فرهنگ عمومی دیوار نویسی با محتوای ترویج فرهنگ کتابخوانی از سوی شهرداری ها مصوب شده است، گفت: تبدیل شدن فضای مجازی به آسیب، ناشی از ضعف ما در تولید محتوا بوده که نتوانستیم از این فضا به شایستگی در حوزه های مختلف به ویژه کتابخوانی استفاده کنیم.

 

رئیس اداره کتابخانه های شهرستان فاروج گفت: یکی از مهمترین رویکردهای فرهنگی در حوزه کتابخوانی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است که هرساله شهروندان مشارکت قابل توجهی در آن دارند.

 

«مریم مومن زاده» افزود: در یازدهمین دوره تا کنون سه هزار و 145 نفر در این رقابت حضور یافته اند.

 

وی با اشاره به پیش بینی برنامه های مختلف برای هفته کتاب و کتابخوانی در سطح کتابخانه های شهرستان گفت: امیدواریم با تحقق مصوباتی چون نامگذاری یکی از پارک ها به نام کتاب، انجام دیوار نویسی و نقاشی دیواری با محتوای مطالعه و کتابخوانی، جانمایی زمینی برای ساخت کتابخانه مرکزی شاهد رشد و توسعه شاخص ها و رونق فعالیت های مرتبط در این بخش باشیم.

 

در این نشست نامگذاری یکی از پارک های شهر فاروج به نام کتاب از سوی شهرداری و شورای شهر، مشارکت بهزیستی برای برگزاری کارگاه های آموزشی در کتابخانه ها، نواختن زنگ مطالعه در یکی از مدارس روستایی، جانمایی زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی، برگزاری مسابقه فرهنگی و کتابخوانی، مشارکت مدیران دستگاه های شهرستان در معرفی کتاب در فضای مجازی مصوب شد.

 

کد خبر 1115168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha