غربی‌ها نگران افزایش توانمندی‌های ایران هستند

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه علت نگرانی غربی‌ها وخصوصا آمریکایی‌ها برای ایجاد صلح، آرامش و مذاکره برای تامین منافع دوجانبه نیست، گفت: غربی‌ها نگران افزایش توانمندی‌های ایران و رسیدن ما به استقلال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بخش رحیم‌آباد رودسر، حجت‌الاسلام «هادی حبیبی» در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این بخش با تبریک فرا رسیدن میلاد امام حسن عسکری(ع)، اظهارکرد: امام حسن عسکری(ع) از امامان جوان ما بودند که در روز هشتم یا دهم ربیع‌الثانی متولد شد و ۲۸ یا ۲۹ سال عمر کردند.

 

امام جمعه بخش رحیم‌آباد رودسر با بیان‌اینکه قدم اصلی در تحقق تمدن اسلامی و مقدمه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) تقویت پیوندهای اجتماعی است، افزود: توصیه امامان معصوم(ع) و به ویژه امام حسن عسکری(ع) تقویت پیوندهای اجتماعی و مقابله با فردگرایی است.

 

وی تصریح‌کرد: بعضی‌ها در جامعه به افراد نیازمند کمک نمی‌کنند می‌گویند به ما ربطی ندارد در مجتمع‌های مسکونی سال به سال همسایه ازهمسایه خبرندارد و اینگونه تمدن نوین اسلامی محقق نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام حبیبی در ادامه با اشاره به اینکه علت نگرانی غربی‌ها وخصوصا آمریکایی‌ها برای ایجاد صلح، آرامش و مذاکره برای تامین منافع دوجانبه نیست بلکه آنها نگران از افزایش توانمندی‌های ایران و رسیدن ما به استقلال هستند، گفت: چرا که تیغ تحریم‌ها کنده شده و اهرم تحریم‌ها از کار افتاده و راه دیگری برای مهار ایران ندارند.

 

خطیب نماز جمعه بخش رحیم‌آباد رودسر اضافه‌کرد: طبق گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی اکنون جمهوری اسلامی ایران بیش از۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰درصد و۲۵ کیلوگرم اورانیوم۶۰ درصد در اختیار دارد و تاریخ اعلام شده برای مذاکره به میزانی ازسوخت هسته‌ای دست پیدا می‌کنیم که از آن به عنوان بازدارندگی هسته‌ای یاد می‌شود.

 

وی با بیان‌اینکه ایران به یک قدرت منطقه‌ای و تاثیرگذار تبدیل شده و در مذاکرات قوی حضور پیدا می‌کند، گفت: آنها نگران ایران مستقل هستند و آمریکایی‌ها می‌خواهند کشورها وابسته آنها باشند.

 

حجت‌الاسلام حبیبی به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: کتاب ابزار رسیدن به کمال و وسیله علم وبالندگی علمی وپیشرفت جوامع است.

 

امام جمعه بخش رحیم‌آباد رودسر تصریح‌کرد: اگر با کتاب و مطالعه ارتباطی نداشته باشیم از آموختن مطالب نو، جدید و پیشرفت‌ها محروم می‌شویم.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه سرانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه ما مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین معجزه پیامبر ما کتاب است و اگر با کتاب و مطالعه انس نداشته باشیم، خسارت می‌کنیم.

کد خبر 1115336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha